سونی آزمایش بازی ابری PS5 را آغاز کرد

سونی آزمایش بتای عمومی بازی ابری PS5 را آغاز کرده است. در این آزمایش بازی‌ها را طبق دعوت‌نامه‌هایی که به بازیکنان ارسال شده است با کیفیت 4K به یک PS5 انتقال می‌دهد.

به گزارش تکناک، قبلاً نمی‌دانستیم که سونی قصد دارد با کیفیت 4K استریم را انجام دهد، و این می‌تواند مسئله‌ای مهم باشد، بدون توجه به اینکه “4K” دقیقاً به چه معناست.

هر چند مری تاینگ، سخنگوی سونی، اعلام کرده است که شرکت اطلاعات اضافی برای ارائه ندارد، اما چندین کاربر در انجمن بازی محبوب ResetEra اظهار کرده‌اند که در آزمایش شرکت کرده و تجربیات اولیه خود را به اشتراک می‌گذارند. کاربر اصلی ArashiGames می‌گوید که شما می‌توانید بین رزولوشن‌های 720p، 1080p، 1440pو 2160p (4K) انتخاب کنید و بازی‌ها به طور خودکار ذخیره‌های ابری شما را بارگیری کرده و شما می‌توانید بازی کنید.

اگرچه ذخیره‌های ابری به نظر می‌رسدیک ویژگی بنیادی است، اما همیشه اینطور نبوده است: نسخه‌های اولیه سرویس بازی ابری PlayStation Now سونی طبیعتاً هیچ راهی برای وارد کردن ذخیره‌های بازی از PS3 خود نداشتند.

اگرچه مشخص نیست که “حداکثر رزولوشن” 4K  به رزولوشن رندر (یعنی گرافیک بازی) یا رزولوشن استریمینگ (اندازه واقعی تصاویری که به تلویزیون شما ارسال می‌شوند) اشاره دارد، هر دو به دلیل نحوه پخش بازی های ابری کمک می کنند. تصاویر باید به اندازه کوچکی فشرده شوند تا به سرعت ۶۰ بار در ثانیه (یا بیشتر) از طریق اینترنت ارسال شوند، و این فشرده‌سازی معمولاً به صورت تاری زشتی در بازی نمایان می‌شود.

پخش با کیفیت 4K  می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند، حتی اگر صفحه نمایش شما 4K  نباشد، همانطور که در آزمایش‌هایی که برای Nvidia GeForce Now و Google Stadia انجام دادیم توضیح داده شده است. (هر دوی این سرویس‌ها پخش 4K  را ارائه می‌کردند، اما از شما برای آن هزینه اضافی می‌گرفتند.)

ArashiGames می‌گوید که بازی‌هایی که در دسترس هستند شامل God of War: Ragnarok، Horizon Forbidden West، Fortnite، Fall Guys، Destiny 2، Returnal، Demon’s Souls، Death Stranding، Sackboy A Big Adventure، Destruction All Stars و Fall Guys هستند  همچنین آزمایش‌هایی برای Resident Evil Village و Demon Slayer نیز در دسترس هستند.

در ماه ژوئن، زمانی که سونی برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد استریم بازی‌های PS5 را آزمایش کند، شرکت اشاره کرد که این آزمایش شامل “عناوین PS5 از فهرست بازی‌های PlayStation Plus و آزمایش بازی، و همچنین عناوین دیجیتال پشتیبانی شده PS5 که بازیکنان در اختیار دارند” خواهد بود، و با گذر زمان عناوین اضافی را نیز اضافه خواهد کرد.

سونی همچنین نوشته است: “ما نمی‌توانیم منتظر بمانیم تا زمانی که آماده شویم و جزئیات بیشتری از جمله زمان راه‌اندازی را اعلام کنیم.” امروز سونی می‌گوید که آنچه ما مشاهده می‌کنیم، بخشی از آزمایشی است که شرکت قبلاً در ژوئن اعلام کرده است.

هنوز مشخص نیست که آیا کنسول قابل حمل Q آینده سونی قادر به استریم بازی‌های مذکور خواهد بود یا اینکه استریم بازی PS5 در هر جایی به جز خود PS5 در دسترس خواهد بود. با این حال، ما می دانیم که سونی در مورد چشم اندازی جدید برای بازی های ابری تلاش زیادی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.