طرح سونی برای ادامه فعالیت سگ‌ های رباتیک قدیمی

سونی، سازنده سگ‌ های رباتیک آیبو (Aibo)، برنامه جدیدی را معرفی کرده است که به مالکان این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های قدیمی خود را به سازمان‌های خیریه اهدا کنند و به آنها زندگی جدیدی ببخشند.

به گزارش تکناک، این برنامه “Aibo Foster Parent” نام دارد و آیبوهای جدیدتر مدل ERS-1000 2019 را پوشش می دهد. با این حال، این سرویس کاملاً رایگان نیست، زیرا سونی خاطرنشان کرد که هزینه کمی برای تعمیر و نگهداری دریافت خواهد شد.

علاوه بر این، همه آیبوها زندگی جدیدی دریافت نخواهند کرد. برخی از آنها، به ویژه آنهایی که در بدترین شرایط هستند، برای قطعات بازیافت می شوند و پایان غم انگیزی را برای یک ربات شایان ستایش رقم می زند.

ظاهر واقع گرایانه و رفتار این سگ های مصنوعی 2900 دلاری در طول سالیان متمادی باعث شده است که آنها مشتریان اختصاصی داشته باشند. این سگ ها به ویژه در میان افرادی که به دنبال همراهی با یک حیوان خانگی بدون مسئولیت های مرتبط با مراقبت از یک حیوان واقعی هستند، محبوب هستند.

کلمه آیبو (Aibo) ترکیبی از کلمات ژاپنی ai (به معنی عشق) و bo (که مخفف ربات) است. به یک ربات همراه اشاره دارد که با هدف برانگیختن عشق و پیوندهای عاطفی از صاحبانش ساخته شده است.

ربات‌های آیبو به گونه‌ای ساخته شده‌اند که شبیه سگ‌های کوچک واقعی به نظر می‌رسند و مدل‌های مختلف آن در نژادها و رنگ‌های مختلف ارائه می‌شوند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که از نظر زیبایی شناسی دلپذیر و دوست داشتنی باشند، با چشم های LED جذاب که ابراز محبت می کنند.

آیبوها از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی استفاده می کند که آنها را قادر می سازد از محیط خود بیاموزند و با دیگران تعامل داشته باشند. آنها می توانند به دستورات و همچنین نام آنها پاسخ دهند و حتی صداها و چهره ها را تشخیص دهند.

آنها می توانند ترفندهایی انجام دهند و حالات عاطفی مختلفی مانند شادی، کنجکاوی و هیجان را نشان دهند. آیبوها همچنین این توانایی را دارند که در طول زمان بالغ شوند و شخصیت خود را در حین پیشرفت توسعه دهند.

سنسورهای متعددی از جمله دوربین‌ها، حسگرهای لمسی، شتاب‌سنج‌ها و میکروفون‌ها در آیبو ها گنجانده شده‌اند تا عملکردهای متعدد آن‌ها را تامین کنند. این همچنین به ربات‌ها اجازه می‌دهد تا به خوبی در محیط خود حرکت کنند و از موانع جلوگیری کنند.

اتصال Wi-Fi به آیبوها امکان می دهد در اینترنت مرور کند و به روز رسانی نرم افزار و ویژگی های جدید را دریافت کند. در همین حال، مالکان می توانند با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند با آیبو های خود از راه دور ارتباط برقرار کنند.

با هر نسل بهتره شده است

از زمان اولین عرضه آیبو در اواخر دهه 1990، سونی چندین تکرار جدید و بهبود یافته از دستگاه را معرفی کرده است. هر نسل شامل پیشرفت‌های تکنولوژیکی در سخت‌افزار، نرم‌افزار و هوش مصنوعی است که کاربرد و واقع‌گرایی دستگاه را افزایش می‌دهد.

آیبو ها به عنوان منابع ایده آل برای همراهی و سرگرمی به بازار عرضه می شود. در ابتدا، آیبو ها بیشتر در ژاپن فروخته می شد، اما سونی اکنون آنها را در کشورهای دیگر در پاسخ به افزایش تقاضا برای حیوانات خانگی روباتیک در دسترس قرار داده است.

دیدن این که سونی به سادگی این ربات های همه کاره را دور نمی اندازد، مایه آرامش است. همانطور که ربات‌ها بیشتر در زندگی روزمره ما ادغام می‌شوند، حیوانات خانگی رباتیک می‌توانند نقش واقعی را در اطمینان از داشتن دوستی جذاب و سرگرم‌کننده در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه‌های سالمندان را ایفا کنند.

در مکان‌هایی که امکان داشتن یک حیوان خانگی واقعی امکان‌پذیر نیست، آیبوها می‌توانند جایگزینی ارائه کنند که از بسیاری جهات، تمام مزایای یک حیوان (رفاقت و بازیگوشی) را بدون دردسر های متعارف حیوانات واقعی ارائه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.