سگ های رباتیک مسلح به ارتش آمریکا می آیند

ارتش ایالات متحده آمریکا در حال آزمایش برای مسلح کردن یک سگ رباتیک با اسلحه تهاجمی پیشرفته خود است.

به گزارش تکناک و به نقل از وبسایت خبری جینز (Janes)، این ربات، یک وسیله نقلیه زمینی بدون سرنشین چهارپا (Q-UGV) با نام Vision 60 شناخته می شود و ساخت کمپانی Ghost Robotics است.

این ربات چهار پا همچنین دارای مجموعه پیچیده ای از حسگرها برای نظارت و سایر نقش های پشتیبانی ارتش است.

سگ رباتیک کشنده

جینز توضیح می دهد که این سرویس در حال بررسی یکپارچه سازی ربات با اسلحه تهاجمیSig Sauer XM7 است. این جالب به نظر می رسد اما اولین تلاش برای مسلح کردن ربات ها نیست. به عنوان مثال، ارتش قبلاً یک ام4 کارباین را روی یک Q-UGV آزمایش کرده است. با این حال، اگر آنها اسلحه تهاجمی Sig Sauer XM7 را امتحان کنند، این یک پیشرفت جدید در کشف قابلیت‌های ربات‌های بدون سرنشین است که توانایی‌های سگ‌ها را تقلید می‌کنند.

باوانجوت سینگ، مدیر ارشد علمی و فنی برای خودمختاری و اتوماسیون سیستم های تسلیحاتی در فرماندهی توسعه قابلیت های رزمی (DEVCOM)، در 26 ژوئیه به وبسایت خبری جینز گفت: قابلیت منحصر به فرد سگ توانایی عبور از انواع مختلف زمین است که وسایل نقلیه چرخدار ممکن است نتوانند از آن عبور کنند.

سگ رباتیک مسلح Vision 60

اسلحه تهاجمی XM7 و همتای آن، تیربار سبک XM250، برای جایگزینی اسلحه ام4 کارباین و تیربارM249 در زرادخانه‌های ارتش در سال 2022 انتخاب شدند.

آنها از مهمات 6.8 میلی متری استفاده می کنند و در دهه آینده توسط ارتش مورد استفاده قرار خواهند گرفت. اگرچه نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده قبلاً آنها را ترجیح می دهند، برخی از سربازان ابراز نگرانی کرده اند که اندازه و وزن XM7 ممکن است مانع عملکرد آن به عنوان یک سلاح پیاده نظام استاندارد شود.

در سال 2021، Ghost Robotics ربات Vision 60 را در یک نمایشگاه تجاری ارتش در واشنگتن دی سی به نمایش گذاشت. این سگ رباتیک چهار پا با قابلیت اتصال به سلاحی با ظرفیت 10 گلوله و اصابت به اهداف تا فاصله سه چهارم مایلی طراحی شده است. اگرچه نمونه آزمایشی مستقل نبود، اما به یک اپراتور انسانی نیاز داشت که ماشین را کنترل کند و تفنگ را از راه دور شلیک کند. Vision 60 هنوز قادر به شلیک مستقل نیست، اما یک پیشرفت امیدوارکننده در رباتیک است.

تیم رایدر، نماینده DEVCOM، هنگامی که در مورد اظهارات سینگ سؤال شد، به Military.com اطلاع داد که فرماندهی آینده ارتش هنوز در حال تحقیق در مورد اجرای یکپارچه سازی انسان و ماشین است. با این حال، او همچنین تاکید کرد که ایجاد یک نمونه اولیه لزوماً به این معنی نیست که از سگ‌های رباتی در موقعیت‌های جنگی استفاده می‌شود.

رایدر توضیح داد: در حالی که نمونه های آزمایشی فناوری پیشرفته که در این مورد، مربوط به اسلحه های پیشرفته و وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین است به ما این امکان را می دهد که وقتی صحبت از قابلیت های دگرگون کننده برای تشکیلات رزمی آینده می شود، قلمروی ممکن را کشف کنیم، آنها لزوماً نشان دهنده یا منجر به برنامه های تحقیقاتی یا سرمایه گذاری های رسمی در سطح خدمات نمی شوند.

بهترین دوست سرباز

میلوت رسیلی، رئیس شعبه سیستم روباتیک مرکز سیستم‌های وسایل نقلیه زمینی ارتش، گفت: این پلتفرم‌های رباتیک مزایایی دارند که ما آن‌ها را عمدتاً از نقطه‌نظر تحرک شناسایی کرده‌ایم. او افزود: محدودیت‌هایی برای آنها از نظر استقامتی و همچنین توانایی بارگذاری سلاح و توانی که آنها می‌توانند پشتیبانی کنند، وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.