اسپیس موبایل کیفیت اتصال تلفن‌های همراه را بالا می‌برد

شبکه موبایل ماهواره ای با ماهواری جدید

اسپیس ایکس در تلاش است به زودی ماهواره ای عظیم را برای اتصال مستقیم به تلفن های همراه به فضا پرتاب کند.

به گزارش تک ناک، یک شرکت تگزاسی قراراست ماهواره ای را با موشک اسپیس ایکس فالکون 9 پرتاب کند تا برای ارائه یک سیگنال پهن باند سلولی (موبایلی)طراحی شده و در نهایت تلفن های همراه مستقیماً به آن متصل می شوند.

شرکت اسپیس موبایل ماهواره آزمایشی بلو واکر3 خود را در ماموریتی از کیپ کاناورال به فضا می فرستد. در این پرتاب همچنین دسته دیگری از ماهواره های پهن باند استارلینک ایلان ماسک را به مدار فرستاده می شوند.

این ماهواره افراد زیادی را در مورد بازار رو به رشد شبکه‌های سلولی  فضایی هیجان زده کرده است، اما آغاز این شبکه های سلولار فضایی زمانی است  که ستاره‌شناسان نگران تأثیر عصر جدید ابر صور فلکی ماهواره‌ای بر مشاهدات علمی آن‌ها از کیهان هستند. آرایه خورشیدی عظیم 64 مترمربعی BlueWalker 3 مورد بحث ستاره شناسان است. این شرکت امیدوار است که آخرین ماهواره‌های خدماتی خود، به نام Bluebirds، حتی بزرگ‌تر باشند و بیش از صد عدد از آنها را به فضا پرتاب کنند.

در یک طرف این  آرایه سلول‌های خورشیدی متعددی قرار دارند که انرژی مورد نیاز آنتن‌های طرف دیگر را تامین می کنند. این آنتن ها قادرند سلول‌های شبکه موبایلی  را در مناطق خاص جغرافیایی در سطح زمین پوشش دهند. این فناوری از هندسه مدار پایین زمین بهره می برد و به نوعی به عنوان بلندترین برج تلفن همراه جهان عمل می کند.

اسکات ویسنیوسکی، مدیر ارشد استراتژی AST SpaceMobile در بیانیه ای گفت: «بسیاری از ما هنوز در حین زندگی، کار و مسافرت، شکاف هایی را در پوشش شبکه موبایلی تجربه می کنیم. ما می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای افزایش چشمگیر در دسترس بودن پهنای باند سلولی در سطح جهان با ارائه یک شبکه فضایی برای تلفن‌های همراه فعلی بدون تغییر خاصی در سخت افزار آنها افزایش دهیم.»

این شرکت برای آزمایش سیستم خود دارای مجوز آزمایشی از کمیسیون ارتباطات فدرال ابتدا در تگزاس و سپس هاوایی است.در حالی که این شرکت در حال آزمایش توانایی ماهواره برای اتصال به تلفن های همراه در زمین در ماه های آینده است، رصد کنندگان آسمان نور BlueWalker 3 را ردیابی و مستندسازی خواهند کرد.

آنتونی مالاما، ستاره شناس آماتور، در Sky and Telescope می نویسد: رصدگران روی زمین نور درخشان خورشید را که از این ساختار منعکس می شود، می بینند، و از ستاره شناسان می خواهد تا روشنایی ماهواره را هنگام عبور از بالای سرشان ثبت کنند.صورت فلکی نهایی می تواند شامل بیش از 100 ماهواره Bluebird با آرایه هایی حتی بزرگتر از واحد آزمایش بلو واکر3 باشد. با این حال، این شرکت اخیراً اعلام کرد که اندازه اولین دسته از ماهواره های عملیاتی خود را کاهش خواهد داد.

بلو واکر3 قرار است در 19 شهریور با یک فالکون 9 از مرکز فضایی کندی به فضا پرتاب شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.