شبیه‌سازهای بازی دانلود شده در Xbox غیرفعال شد

مایکروسافت استفاده از برنامه های شبیه ساز بازی های کلاسیک را در Xbox سری X و S محدود کرده است.

 به گزارش تکناک،  باوجود ممنوعیت طولانی مدت شبیه سازی بازی، کاربران امکان نصب شبیه سازهای اجرا کننده بازی های کلاسیک پلی استیشن 2 و گیم کیوب را روی کنسول های Xbox داشتند. طبق گزارش ArsTechnica، قبل از این محدودیت، افراد می توانستند از طریق لینک های مستقیم در مرورگر Edge کنسول، به  بازی های شبیه سازی شده در ایکس‌باکس دسترسی داشته‌ باشند و برنامه های شبیه ساز را یافته و آن ها را نصب کنند.

به گزارش Gamecrater، مایکروسافت اکنون امکان نصب شبیه ساز های بازی، مانند RetroArch، PPSPP، و DuckStation را از طریق فروشگاه Xbox را به طور کامل حذف کرده است، در حالی که قبلاً این امکان برای کاربران موجود بود.

به گفته ArsTechnica، کاربران هنگام دانلود شبیه ساز در Xbox، پیام های خطایی با مضمون: “این بازی یا برنامه خط ‌مشی فروشگاه مایکروسافت را نقض می‌کند، بنابراین راه اندازی و پشتیبانی نمی‌شود” را مشاهده خواهند کرد.

در پاسخ به این محدودیت، شرکت دارنده یک شبیه‌ساز قانونی به نام gamr13 در توییتی نوشت: در 2 سال گذشته، ما شبیه‌سازی قانونی را در یک پلتفرم محبوب تبلیغ کرده‌ایم و مردم واقعاً از آن لذت برده‌اند. محدودیت بازی های شبیه سازی در Xbox (video game console by Microsoft) برای افراد بدون امکان خرید نسخه توسعه دهنده یا ابزار مورد نظر، مایه شرمساری و یک تیر خلاص است.

با این حال، هنوز هم می توان برنامه های شبیه ساز را از طریق حالت برنامه نویس Xbox اجرا کرد، اما هزینه آن 20 دلار است و در همه بازارها هم در دسترس نیست. علاوه بر این، به گفته Ars کنسول‌های کاملاً آفلاین و یا بدون بروزرسانی‌های اخیر، ممکن است همچنان بتوانند از شبیه‌سازهای دانلود شده قبلی استفاده کنند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای به Kotaku درباره این حرکت گفت: ما به طور مداوم در حال بررسی مکانیسم‌های خود و انجام اقدامات اجرایی در مورد محتوای توزیع‌شده در فروشگاه برای اطمینان از همسویی با خط‌ مشی‌های Microsoft Store هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.