شرکت تراشه‌ساز میکرون بزرگترین تاسیسات نیمه هادی جهان را می سازد

شرکت تراشه‌ساز میکرون

شرکت تراشه‌ساز میکرون تکنولوژی روز سه‌شنبه برنامه‌های بلندپروازانه‌ای را برای توسعه یک مجتمع 100 میلیارد دلاری کارخانه تراشه‌های رایانه ای فاش کرد.

به گزارش تک ناک ، به نقل از رویترز، این کارخانه در شمال نیویورک واقع شده و به منظور تقویت تولید داخلی تراشه و احتمالاً مقابله با کمبود نگران‌کننده تراشه احداث خواهد شد.
شرکت تراشه‌ساز میکرون  ادعا می کند که این پروژه بزرگترین تاسیسات ساخت نیمه هادی در جهان خواهد بود و تنها در نیویورک نزدیک به 50هزار شغل ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر، بزرگترین تولیدکنندگان نیمه هادی در جهان عبارتند از اینتل، سامسونگ، شرکت تولید نیمه هادی تایوان (TSMC)، SK Hynix، Micron Technology Inc.، Qualcomm، Broadcom Inc. و Nvidia
کمبود تراشه برای اولین بار در سال 2020 آشکار شد، زمانی که بسیاری از کارخانه های تولید تراشه به دلیل ویروس COVID-19 تعطیل شدند. در همان زمان، این ویروس عادات مردم را در سراسر جهان تغییر می داد.
مردمی که در خانه قرنطینه شده بودند، سرمایه گذاری زیادی روی رایانه‌های جدید برای خود یا فرزندانشان که از خانه آموزش را دنبال می کردند، انجام دادند. بسیاری از مردم که نمی‌توانستند به سالن‌های سینما یا رستوران‌ها بروند، تصمیم گرفتند که تلویزیون یا کنسول‌های بازی جدید بخرند و با آغاز فرایند دور کاری و یادگیری در خانه، اتصال این دستگاه ها به اینترنت بسیار ضروری بود.
این نیاز منجر به افزایش فروش تلفن‌های همراه، به‌ویژه گوشی‌های جدید با قابلیت به اتصال شبکه 5G شد و با این توسعه، کمبود تراشه به صورت نگران کننده آشکار شد.
سامسونگ، دومین تولیدکننده بزرگ تراشه در جهان گفت که ممکن است مجبور شود از عرضه گوشی هوشمند گلکسی نوت بعدی خود صرف نظر کند. کو دونگ جین، مدیر ارشد موبایل و مدیرعامل سامسونگ در آن زمان در جلسه سهامداران گفت: عدم تعادل جدی در عرضه و تقاضای تراشه‌ها در بخش فناوری اطلاعات در سطح جهان وجود دارد.
رفع کمبود جهانی تراشه
شرکت تراشه‌ساز میکرون  اعلام کرده است که در مرحله اول سرمایه گذاری جذب 20 میلیارد دلاری سرمایه تا پایان این دهه برنامه ریزی شده است. این خبر زمانی منتشر می‌شود که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، قانون “تراشه‌ها و علم” را در آگوست سال 2022 امضا کرد و 52.7 میلیارد دلار یارانه برای تولید و تحقیقات نیمه‌رساناهای ایالات متحده برای تقویت رقابت با چین ارائه کرد.
این توسعه از آن زمان باعث شده است که قراردادهای ساخت تراشه مانند مشارکت بین شرکت اینتل و مدیریت دارایی بروکفیلد کانادا برای تأمین مالی مشترک تا سقف 30 میلیارد دلار برای احداث کارخانه‌های تراشه در آریزونا که تنها یک ماه پس از اجرایی شدن این قانون امضا شد، ظاهر شود.
در همین حال، بایدن روز سه شنبه از اخبار میکرون استقبال کرد و آن را “پیروزی دیگری برای آمریکا” خواند و اظهار داشت که تاسیسات تولید جدید “ده ها هزار شغل با درآمد خوب” ایجاد می کند.
امیدواریم این حرکت به تولیدکنندگان تلفن همراه و خودرو اجازه دهد تا تراشه های مورد نیاز خود را برای برآورده کردن تمام نیازهای تولید خود داشته باشند.
هنوز هیچ خبری در مورد تعداد تراشه هایی که توسط تسهیلات جدید میکرون قرار است ساخته شود گزارش نشده است، اما با توجه به وضعیت فعلی دسترسی، از هرگونه منبع اضافه شده استقبال می‌شود. آیا میکرون می تواند به حل کمبود جهانی تراشه کمک کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.