شرکت OneWeb یک گام تا عرضه اینترنت جهانی

 شرکت OneWeb، آخرین ماهواره های خود را در مجموعه ای شامل 36 ماهواره به مدار فرستاده و اولین منظومه ماهواره ای اینترنت خود را با 616 ماهواره تکمیل کرده است.

به گزارش تکناک، نیل مسترسون، مدیر اجرایی شرکت OneWebدر گفتگو با بلومبرگ این دستاورد را محصول تلاش های فراوان این شرکت دانست و افزود : OneWeb  در طول یک سال گذشته از چالش های ژئوپلیتیکی زیادی عبور کرده و ثابت کرده است که بسیار منعطف و متمرکز عمل می کند.

OneWeb از ماه مه آماده ارائه اینترنت ماهواره ای به کسب و کارها و مشتریان دولتی در 48 ایالت جنوبی آمریکا است. مسترسون گفت که این شرکت همچنین امیدوار است تا پایان سال 2023 پوشش جهانی را به ارمغان بیاورد.

OneWeb یک انگیزه قوی اجتماعی برای تسهیل دسترسی جهان به اطلاعات دارد. این هدف یک فرصت تجاری است و پتانسیل بالایی دارد که توسط مالکان و سرمایه گذاران متعهد و آگاه پشتیبانی شود.

مسترسون گفت که این شرکت اکنون دارای 900 میلیون دلار درآمد قراردادی است و برنامه های بلندپروازانه ای دارد که تا سال 2025 عملی خواهد شد. در این راستا موج دوم صدها ماهواره اضافی نیز در دست ساخت است.

digikala

رفع موانع اتصال

شکاف دیجیتالی همچنان ادامه دارد و باعث شده است سه میلیارد نفر در سراسر جهان از دسترسی به زیرساخت های زمینی قابل اعتماد اینترنت محروم باشند. دیجیتالی شدن یک تغییر تدریجی است که به معیارهای مانند مقرون به صرفه بودن، سرعت، قابلیت اطمینان و سواد دیجیتالی افراد، بستگی دارد. OneWeb در وب‌سایت خود می‌گوید: برای حذف موانع ارتباطات که اقتصادها و جوامع را عقب می‌اندازد، فعالیت می کند.

این شرکت همچنین خاطرنشان می‌کند که برخی از مناطق یا جوامع روستایی نمی‌توانند به پهنای باند (حداقل 25 مگابیت در ثانیه) که سایر جوامع  برای ارتباطات تعاملی در محل کار، مدرسه، یا خانه  ازآن استفاده می کند، دسترسی داشته باشند.

OneWeb در حال حاضر دومین سیستم بزرگ مدار زمین پس از استارلینک ایلان ماسک است که بیش از 3 هزار ماهواره در مدار دارد. با این حال، مسترسون هرگونه رقابت با  SpaceXرا رد می کند و به بلومبرگ می گوید که شرکت ماسک مشتریان عادی را هدف قرار می دهد در حالی که  OneWebبر مشتریان سازمانی و دولتی متمرکز است. OneWeb همچنین در گذشته از خدمات SpaceX برای ارسال ماهواره های خود به فضا استفاده کرده است.

شرکت OneWeb یک دهه پیش توسط گرگ وایلر، کارآفرین فضایی تأسیس شد اما در مارس 2020 پس از قطع ارتباط با بازارهای اعتباری به دلیل بحران اقتصادی ناشی از کوید-19، اعلام ورشکستگی کرد. سپس دولت بریتانیا و گروه سرمایه‌ دار مخابراتی هندی Bharti’s Sunil Mittal ، شرکت را احیا کردند. این شرکت در جولای گذشته، با شرکت ماهواره ای فرانسوی Eutelsat SA ادغام شد.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.