ششمین جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی آبان ماه برگزار می‌شود

ششمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی با هدف ایجاد فرصت برای توسعه بازار محصولات ایران‌ساخت برگزار می شود.

به گزارش تک ناک، تاکنون 5 دوره از این نمایشگاه توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است وقرار اسشت دوره ششم 10 تا 13 آبان‌ماه سال 1401 برگزار شود.

این رویداد با هدف عزم ملی و هم افزایی سازنده در راستای عملیاتی کردن نقشه راه اجرایی سازی سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی و ارتقا و ترویج فرهنگ اقتصاد دانش بنیان به منزله پیشرانی برای تحرک بخشی به اقتصاد مقاومتی بر مبنای زیست‌بوم کارآفرینی برگزار می شود.

از دیگر اهداف مهم این جشنواره می توان به فراهم آوری زمینه تعامل جدید و موفق بین فعالان عرصه گیاهان دارویی و ایجاد فضای رقابتی راهگشا همگام با رشد کمی و کیفی محصولات و برندسازی محصولات باکیفیت داخلی، تسهیل فرآیند شتابدهی برای تشکیل و تقویت کسب و کارهای نوپا با حضور شتابدهنده ها و اصلاح نگرش جامعه نسبت به جایگاه طب سنتی علمی اشاره کرد.

 برنامه‌های این رویداد عبارتند از:

– ارائه آخرین دستاوردهای شرکت‌ها و محصولات دانش‌بنیان با حضور شرکت‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی.

– ابزارهای تأمین مالی و سرمایه‌گذاری از قبیل: صندوق‌های سرمایه‌گذاری و VCهای فعال در حوزه گیاهان دارویی به منظور حمایت و توسعه کسب‌ و کارهای مرتبط با گیاهان دارویی و محصولات طبیعی.

برنامه‌های توسعه بازار بین‌الملل شامل پاویون صادراتی با هدف توسعه دانش، ایجاد بازار، تبادل فناری و برقراری ارتباط فعالان حوزه‌ی گیاهان دارویی با بازارهای بین‌المللی، حضور سفرای خارجی کشورهای هدف از جمله چین، هند، روسیه و ….، حضور هیئت‌های تخصصی دولتی و خصوصی خارجی، شرکت‌های مدیریت صادرات (EMCها) به منظور راهنمایی و مشاوره در حوزه صادرات محصولات و همچنین برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات B2B شرکت‌های خارجی با شرکت‌ها و موسسات داخلی.

– انتقال و تجاری‌سازی فناورهای توسعه‌یافته در سیستم دانشگاهی و پژوهش کشور.

– ارائه دستاوردهای مرتبط با استان‌ها و ظرفیت‌های استانی شامل اکوسیستم منابع طبیعی و ذخایر ژنتیکی، توانمندی پژوهش و ظرفیت‌های (R&D) تحقیق و توسعه سازمان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز علمی، پژوهشگاه‌ها و سایر بخش‌‌های دولتی به صورت یکپارچه با هدف فراهم شدن فرصت مناسب برای رفع مسائل و مشکلات استان‌ها از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور.

– جشنواره دانش‌آموزی، با هدف آشنایی زیست‌بوم آموزش و یادگیری با حوزه نوآوری و فناوری طب سنتی و گیاهان دارویی با حضور پرشور دانش‌آموزان و همچنین آشنایی و ارتباط این قشر با صنعت و فناوری‌های این حوزه.

– فروش داروهای گیاهی و فرآورده‌های طبیعی در قالب داروخانه فرآورده‌های طبیعی و ارسال به صورت رایگان به آدرس بازدیدکنندگان با هدف ترویج استفاده از داروهای سنتی در جامعه.

– راه‌اندازی سلامتکده طب سنتی ایرانی و ویزیت رایگان بازدیدکنندگان توسط پزشکان متخصص با هدف ترویج فرهنگ طب سنتی ایران.

شرکت‌ها می‌توانند جهت ثبت نام به سایت www.ecii.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 91073737-021 داخلی 212، دبیرخانه ششمین جشنواره و نمایشگاه، تماس حاصل فرمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.