صفحه نمایشگرهای MicroLED به محصولات اپل می‌آید

به گفته افشاگر معروف مارک گورمن، اپل حدود 6 سال را صرف توسعه فناوری اولین صفحه نمایش اختصاصی خود به نام MicroLED کرده است.

به گزارش تکناک، این اولین صفحه نمایش با طراحی سفارشی اپل خواهد بود و در اپل واچ اولترا سال 2024، تعبیه خواهد شد.

مارک گورمن همچنین ادعا می‌کند پس از استفاده از صفحه نمایش سفارشی MicroLED در اپل واچ اولترا، اپل از آن در آیفون، آی پد و سایر دستگاه های خود نیز استفاده خواهد کرد.

نام کامل این نمایشگر، Micro Light Emitting Diode Display است و برخی آن را نمایشگر دیود نورپرداز نیز می نامند. اصل ساختار آن به منظور کوچک کردن و نظم‌دهی طراحی LED در سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی است. اندازه LED‌های آن حدود 1 تا 10 میکرون است و آنها به صورت دسته ای در بستر مدار قرار می‌گیرند. سپس مدارها و ترانزیستورها در زیر هر LED میکرونی نصب و یک صفحه نمایش Micro LED ساده را به وجود می‌آورند.

صفحه نمایش جدید اپل یک نمایشگر Micro LED است

در مقایسه با LCD، OLED و Mini LED، Micro LED نه تنها دارای ریفرش ریت بالا و تأخیر کم است، بلکه شامل وضوح بالا، مصرف انرژی کم و ظاهری نازک و سبک نیز می‌شود. به طور خاص، TFT loss در LCD معمولی کم است، زیرا عملکرد آن بر اساس ولتاژ است. اما به دلیل اتلاف انرژی در فیلتر رنگی، پلارایزر و مواد LC، کارایی آن بسیار پایین است.

نمایشگر Micro LED  به دلیل ساختار ساده و مصرف انرژی کم، در تبدیل فوتوالکتریک از کارایی بالاتری برخوردار است. مصرف انرژی آن می‌تواند بسیار پایین و تا ۱۰ درصد LCD، و ۵۰ درصد OLED باشد. این مساله به آن اجازه بهره‌مندی از انرژی بالاتر در عین کاهش شدید مصرف برق واحد را می دهد. نور‌دهی مستقیم آن بسیار خوب عمل می کند و می‌تواند تا روشنایی نزدیک به 2000 نیت را فراهم کند.

در مجموع، مانند OLED، MicroLED ها نیز خود روشن هستند. با این حال، در مقایسه با OLED، MicroLED امکان پشتیبانی از روشنایی و محدوده دینامیکی بالاتر و طیف رنگ گسترده‌تر را دارد. همچنین می‌تواند به سرعت سریع‌تر روشن شدن، زاویه دید وسیع‌تر و مصرف انرژی کمتر دست یابد. این فناوری در دست توسعه اپل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.