طراحی خانه ای متفاوت با الهام از پرواز پرندگان

معماران کاستاریکایی در حال طراحی و ساخت خانه ای شبیه به پرنده ای هستند که در حال به پرواز درآمدن است.

به گزارش تکناک، ما در مورد شهرهای الهام‌بخشی شنیده‌ایم که تماماً از چوب ساخته شده‌اند . از فضاهای مسکونی که به ساکنان آنها اجازه می‌دهند وسایل نقلیه خود را تا طبقات خود برانند. به این لیست از شگفتی های معماری خارق العاده، خانه ای با الهام از پرندگان در کاستاریکا اضافه شده است.

یک استودیوی معماری در این کشور، فضای مسکونی عجیبی را طراحی کرده است که ساختار آن از بالا شبیه پرنده‌ای است که بال‌هایش را باز می‌کند و در انتظار برخاستن به سمت آسمان وسیع است.سمان ااستااا

ساختمان سفید است و صفحاتی شبیه به پر پرنده سقف ساختمان را تشکیل می دهد که اجازه می دهد نور از بین آن صفحات الهام گرفته شده از پر عبور کند.

با الهام از کاستاریکا

کاستاریکا کشوری با انواع پرندگان مختلف است. معماران خاویر زوبیریا و پیر ویزمن نشان دادند که بیش از 80 گونه در اطراف پرواز می کنند.

این خانه از یک پرنده محلی الهام گرفته شده است که مشرف به افق است و صبورانه تصور می کند که کجا باید پرواز کند. شرکت معماری zu-studio در وبلاگی گفت: این ساختمان جشن گرفتن لحظه ای است که یک پرنده با حرکت دادن بال هایش می خواهد از زمین بلند شود.

این یک سازه بسیار سبک است که دید رو به دریا دارد.  ارتفاع خانه در قسمت مرکزی 7 متر است و به سمت دو طرف کاهش می یابد، درست مانند ظاهر یک پرنده هنگام بلند شدن.

شرکت معماری zu-studio می گوید: ما می‌خواستیم یک راه ساده اما در عین حال بدیع برای ساختن پیدا کنیم که با این مفهوم خاص مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر یک روش سیستماتیک برای ساخت و ساز که سادگی و ظرافت را ایجاد می کند و در عین حال موقعیت های جدید و تازه را هم در داخل و هم در خارج خلق می کند.

ساخت و ساز در سپتامبر آغاز می شود

طبقه همکف ساختمان دارای قسمت های مشترک مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه است. حیاط مرکزی پذیرای مهمانان به داخل خانه است و همچنین یک آتلیه در قسمت پشت ساختمان وجود دارد. سه اتاق خواب خصوصی وجود دارد که همه آنها مشرف به دریا هستند.

تراس نیمه دایره باز دارای یک استخر خواهد بود که طبق وبلاگ شرکت به طور مستقیم تمام مناطق مختلف طبقه همکف را به هم مرتبط می کند.

بنا به گزارش نیواطلس، ساخت و ساز این خانه خصوصی که N2 نامیده می شود، احتمالا در سپتامبر امسال آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.