طراحی مجدد File Explorer برای ویندوز 11

مایکروسافت در حال توسعه طراحی جدید برای نرم ‌افزار File Explorer در ویندوز 11 است که شامل بروزرسانی‌های مدرن، WinUI 3 ، رابط‌های گردتر و افکت‌های blur می شود.

به گزارش تکناک، مایکروسافت در حال حاضر در حال توسعه یک طراحی جدید برای نرم‌افزار File Explorer در ویندوز 11 است. این طراحی جدید با هدف بروزرسانی نرم‌افزار با چشم‌اندازهای به ‌روز و سازگار با ویندوز 11 در حال انجام است. در یک فیلم کوتاه در Build 2023، ویژگی‌های جدیدی که به زودی در ویندوز 11 عرضه خواهند شد، به نمایش گذاشته شده بود.

چند ماه پیش، این خبرگزاری گزارش کرد که مایکروسافت مشغول یک بروزرسانی بزرگ در طراحی نرم‌افزار File Explorer است که شامل WinUI 3 است و به ‌طور بهینه به ورودی ماوس و لمسی واکنش نشان می‌دهد. طراحی جدید دارای رابط‌های گردتر و افکت‌های blur است که با سایر بخش‌های سیستم عامل سازگار خواهد بود.

مایکروسافت در ابتدا در سال 2021، ظاهر واسط کاربری هدر را در File Explorer ویندوز 11 بروزرسانی کرد. سپس در سال 2022، تب‌ها به نرم‌افزار اضافه شدند. با این حال، تمام اجزا واسط کاربری هدر هنوز از File Explorer قدیمی بهره می‌برد و طراحی جدید به‌منظور تغییر این وضعیت ارائه شده است.

تغییرات اعمال شده شامل بروزرسانی پنجره جزئیات و نمایش پوشه‌ها با طرح‌های مدرن است که می‌توان آنها را در تصاویر مقاله مشاهده کرد. همچنین، نوار آدرس و نوار جستجو نیز بروزرسانی می‌شوند و تمام دکمه‌های عملیات File Explorer زیر نوار آدرس قرار خواهند گرفت.

مایکروسافت در حال کار بر روی یک ویژگی جدید به نام گالری است. این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایش عمومی قرار دارد، اما با بروزرسانی‌های جدید و طرح‌های مدرن، نیازهای کاربران را برآورده خواهد کرد.

 

یک نکته بسیار مثبت این است که مایکروسافت در حال بروزرسانی بخش‌های قدیمی ویندوز است، بخش‌هایی که چند سال است که بروزرسانی نشده‌اند. هدف مایکروسافت این است که ویندوز 11 را به عنوان یک سیستم عامل با واسط کاربری یکپارچه و پیشرو به بازار عرضه کند و بروزرسانی File Explorer ، یک گام مهم در راستای دستیابی به این هدف است.

همچنین، کاربران نسخه آزمایشی Insiders در حال آزمایش بروزرسانی جزئیات پنجره نمایشی هستند. این نسخه با Microsoft 365 هماهنگ شده است و به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های اخیر خود را بر روی فایل‌های به اشتراک گذاشته شده، مشاهده کنند و حتی اطلاعات متنی از منابعی مانند ایمیل یا گفتگو را نیز در اختیارشان قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.