طراحی Material You به پلی استور آمد

این هفته برخی از کاربران تغییراتی بر اساس Material You هنگام جابجایی بین حساب‌ها در پلی استور را مشاهده کردند.

به گزارش تکناک، این قابلیت زمانی که بر روی آواتار یا حرف اول نام خود در گوشه سمت راست منوی اصلی برنامه کلیک می‌کنید ظاهر می‌شود . همچنین اینجا مکانی است که می‌توانید به بروزرسانی های در حال انتظار، اعلان‌ها و پیشنهادهای برنامه دسترسی داشته باشید.

منوی اصلاح‌شده از نظر عملکردی یکسان است و شامل همان گزینه‌های قبلی می‌شود. اما اکنون، بدنه پنجره بازشو گوشه‌های گرد دارد و یک ناحیه متحدالمرکز دوم با رنگ پس‌زمینه کمی تیره‌تر وجود دارد و همه آیتم‌های منوی اصلی را در خود جای داده است.

گوگل برای اولین بار در سال 2021 پلی استور را با لمسی از طراحی Material You به روز کرد، اما همه بخش‌های آن این تغییرات بصری را دریافت نکرد. در حال حاضر، چندین برنامه و سایت دیگر گوگل شاهد تغییرات اخیری در رابط حساب کاربری خود بوده‌اند، اما Play Store یکی از برنامه‌هایی است که تاکنون شامل تغییر آشکاری نشده است. خوشبختانه، به نظر می‌رسد این مساله در حال تغییر است.

digikala

این مساله پس از انتشار اخباری مبنی بر ارائه پس‌زمینه پویا Material You در پلی استور مشاهده شد. پس‌زمینه پویا، با استفاده از رنگ‌های موجود در تصویر پس‌زمینه، رنگ پس‌زمینه‌های خاکستری یا سفید تیره را در برنامه‌ها و منوها تغییر می‌دهد. بر اساس اسکرین شات‌ها، به نظر می‌رسد کاربرانی که این قابلیت جدید Play Store را دریافت کرده‌اند، از تم پس‌زمینه پویا نیز برخوردار شده‌اند، بنابراین ممکن است این دو، بخشی از یک به‌روزرسانی از سوی سرور باشند.

به نظر می‌رسد این یک تغییر مبتنی بر حساب و با عرضه مرحله‌ای باشد، و حتی در صورت به‌روزرسانی APKMirror به آخرین نسخه برنامه Play Store، همچنان تا زمان تصمیم گوگل برای عرضه گسترده آن، رابط قدیمی را مشاهده خواهد شد. بنابراین برای برخورداری از این تغییرات بصری باید کمی دیگر انتظار کشید.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.