کشف یک کوه دریایی که از برج خلیفه بلندتر است

بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی ، Saildrone Surveyor SD 1200، به عنوان بزرگترین کشتی نقشه برداری اقیانوس بدون سرنشین جهان، یک کوه دریایی ناشناخته را کشف کرده است که بزرگتر از بلندترین ساختمان روی کره زمین است.

به گزارش تکناک، این کشف به ارائه اطلاعات بیشتر در مورد اکتشافات اقیانوسی، به‌ویژه در مناطق دورافتاده کمک می‌کند. با توجه به اینکه فقط 5 درصد از دریاها کاوش شده اند، این تعقیب و گریزها در نهایت می تواند تمام اسرار اقیانوس را آشکار کند!

علاوه بر این، کشف کوه‌های دریایی به ارتقای دانش ما در مورد عملکردهای فیزیکی اقیانوس کمک می‌کند. همچنین عوارض سطحی زمین‌شناسی می‌تواند به عنوان یک مرکز توجه برای زیستگاه‌های متمایز (شاید برای زندگی ناشناخته قبلی) که نیاز به بررسی بیشتر دارد، عمل کند.

چرا برای کشف اقیانوس به کشتی نیاز داریم؟

دکتر آرورا المور، مدیر مؤسسه NOAA Ocean Exploration، می گوید: هر انسانی، به هر طریقی، به اقیانوس وابسته است. از محصولات غذایی دریایی برای تغذیه انسان ها و حیوانات، تا کابل‌های اعماق دریا که اینترنت را ممکن می‌سازد.

او افزود: تنها راهی که آمریکا می تواند منابع اقیانوسی ما را به حداکثر برساند این است که بفهمیم چه چیزی در آنجا وجود دارد. این ماموریت اولین گام برای نقشه برداری از بستر دریا از مناطق کلیدی در آب های عمیق با وضوح بالا است.

منطقه انحصاری اقتصادی ایالات متحده آمریکا (EEZ) منطقه ای است که 200 مایل دریایی دورتر از ساحل امتداد دارد. اگرچه یکی از بزرگ‌ترین‌ها است، اما هنوز نقشه‌کشی نشده، دیده نشده و کشف نشده باقی مانده است. آلاسکا، به ویژه، به طور قابل توجهی از نظر مساحت کمترین بخش از EEZ ایالات متحده است.

کشتی نقشه برداری اقیانوس بدون سرنشین SD 1200، بیش از 45،000 کیلومتر مربع از کف اقیانوس ناشناخته را در سواحل کالیفرنیا و اطراف جزایر الیوشن آلاسکا جایی که آب و هوای بد متداول است، اسکن کرد.

علیرغم شرایطی که برای اکثر کشتی های اکتشافی دارای خدمه بسیار دشوار است، این کشتی بدون سرنشین داده های با کیفیت بالا را در مناطقی که دارای بادهای 35 گره ای و موج های بیش از 5 متر بود جمع آوری کرد.

در طول آخرین ماموریت خود در وسعت 29،720 کیلومتر مربع از منطقه EEZ ایالات متحده در سواحل کالیفرنیا SD 1200، یک کوه دریایی ناشناخته با ارتفاع حدود 1000 متر (3200 فوت) پیدا کرد. برای نشان دادن وسعت این موضوع، توجه داشته باشید که بلندترین ساختمان جهان برج خلیفه در امارات  828 متر است.

برایان کانن، از Ocean Mapping، اظهار داشت: کشتی نقشه برداری اقیانوس بدون سرنشین SD 1200، طوفان ها را تحمل کرد، اطلاعات عمق سنجی با وضوح بالا جمع آوری کرد و هیچ انسانی را در معرض خطر قرار نداد.

او استدلال کرد که این ماموریت ثابت می کند که USV های (وسایل نقلیه سطحی بدون خدمه) با استقامت بالا گزینه مناسبی برای دستیابی به اهداف استراتژی ملی نقشه برداری اقیانوس و اکتشاف ارائه می دهند.

او در پایان گفت: این آینده نقشه برداری اقیانوس است.

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.