طرح مایکروسافت برای عرضه فراگیر هولولنز 3

خط تولید محصول واقعیت ترکیبی هولولنز 3 مایکروسافت اخیراً بی‌سر و صدا بوده است و اطلاعات کمی در مورد تولید سخت‌افزار آن توسط مایکروسافت در دست است.

به گزارش تکناک، پتنت جدید مایکروسافت می تواند اولین نگاه به دستگاه جدید هولولنز، پس از سال ها سکوت نسبی از این بخش باشد.

هولولنز راه حل واقعیت ترکیبی مایکروسافت است که از یک نسخه سفارشی ویندوز برای همپوشانی برنامه های هولوگراماتیک در فضای واقعی استفاده می کند.

این فناوری در میان رقبای مایکروسافت با استفاده از نمایشگرهای غوطه وری کامل که کاربر را به طور کامل از دنیای واقعی خارج می کند یا استفاده از دوربین های نصب شده برای نمایش دنیای واقعی، منحصر به فرد است.

این تأخیر عجیب بین دنیای مجازی و دنیای واقعی اغلب موجب تهوع ناشی از حرکت می‌شود. بنابراین راه‌حل جدید هولوگرام‌های منشوری مایکروسافت با وجود عدم عرضه هولولنز در مقیاس گسترده، یکی از معدود پلتفرم‌هایی خواهد بود که تا حدودی این مشکل را حل می‌کند.

در حال حاضر، بیشتر برنامه‌های هولولنز 3 حول پروژه‌های مهندسی پیشرفته می‌چرخند و شامل عملکرد دستکاری اشیاء سه بعدی در زمان واقعی یا برنامه‌های نظامی می‌شوند. مایکروسافت قراردادی با صدها میلیون دلار با وزارت دفاع ایالات متحده برای هولولنز بسته است. طبق گزارش‌ها، اولین نسخه‌های دستگاه‌های آن در میان سربازان محبوب نبوده است.

با توجه به اینکه اپل و متا در تلاش برای ارائه دستگاه‌های واقعیت ترکیبی و “متاورس” خود هستند، مردم درباره ادامه این توسط مایکروسافت کنجکاوند. نقشه های پتنت بالا می‌تواند به ظاهر تقریبی یک دستگاه جدید هولولنز آزمایشی، با یک شکل مدولار اشاره داشته باشد.

طبق توضیحات پتنت هولولنز 3، یکی از اشکالات مدل فعلی هولولنز، عدم امکان اختصاص آن به محیط های کاربری خاص است. در واقع، نسخه فعلی HoloLens 2 در دسترس برای عموم، بسیار متفاوت از نسخه کلاه ایمنی ارائه شده برای آزمایش نبرد پیاده نظام است. توسعه یک سبک هدست مدولارتر با امکان جایگزینی نمایشگرهای منشوری با انواع مختلف سبک بند سر، می تواند یک راه حل قدرتمند باشد.

سنسور مدولار و ماژول نمایش هولولنز 3 ممکن است دارای یک رابط استاندارد برای اتصال به سیستم‌های مناسب مختلف، از جمله، برای، هدبند، هدست واقعیت مجازی، عینک، کلاه ایمنی و موارد مشابه باشد. در برخی پیکربندی‌ها، یک ماژول بیشتر، مانند یک ماژول اتصال عقب، ممکن است ارائه شود و به منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی و توان برای سنسور نمایش کمک کند.

در مثال بالا، نسخه‌ای از هولولنز با حذف بسته باتری و واحدهای محاسباتی داخلی در هدبند به تصویر کشیده شده‌است. در این شکل، لنزها از هدبند با سبک سنتی تر قاب عینک تعویض می شوند.

کاهش قابلیت محاسباتی می تواند راهی برای کاهش هزینه ها و مقرون به صرفه تر کردن تجربه اولیه هولولنز برای مصرف کنندگان عمومی باشد. اواخر سال گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که نسخه بعدی هولولنز باید «معنی‌دار» باشد. و پس از گزارش‌های قبلی مبنی بر احتمال توقف توسعه هولولنز «3»، تغییر هولولنز به یک طراحی ماژولار تقریباً می‌تواند به معنی ارائه همان گزینه معنادار باشد.

مایکروسافت همچنین اخیراً برخی از طرح های پیوست صفحه کلید مجازی را به طور خاص برای هولولنز و سایر هدست های واقعیت افزوده مشابه ثبت کرده است. این پتنت حول قرار دادن یک صفحه کلید مجازی بر روی یک میز می چرخد و به کاربر امکان تایپ حین استفاده از پنجره های هولوگراماتیک طبیعی تر را می‌دهد.

تعدیل نیروی مایکروسافت در سال گذشته به‌شدت تلاش‌های واقعیت ترکیبی آن را تحت تاثیر قرارداد به طوری که محصولاتی مانند AltspaceVR خیلی زود پس از خرید آن کاملاً تعطیل شدند. مایکروسافت ادعا می کند که با پلتفرم Microsoft Mesh خود برای ترکیب Microsoft Teams و سایر خدمات 365 در محیط های واقعیت ترکیبی مجازی به تلاش‌های متاورس خود ادامه می دهد.

مایکروسافت همچنین در حال کار به روزرسانی نسخه های هولولنز موجود برای برآورده کردن قراردادهای خود با وزارت دفاع، پس از شکایات سربازان از تهوع ناشی از حرکت و مشکلات عمومی ناکارآمدی در اولین نمونه‌های محصول است.

مایکروسافت پلتفرم واقعیت ترکیبی هولولنز خود را بسیار جلوتر از اپل، متا و سایر رقبا در این فضا معرفی کرد، اما هنوز واقعاً آن را برای مصرف‌کنندگان معمولی در دسته مقرون به صرفه یا برای موارد استفاده تجاری بهینه سازی نکرده است. مردم با هدست ویژن پرو اپل با  قیمت 3500 دلاری نامعقول، مخالفت کرده‌اند و این هدست قابلیت‌های بیشتری نسبت به هولولنز موجود ندارد.

طبق شایعاتی کاهش محدوده Quest Pro متا به عنوان بخشی از اقدامات کاهش هزینه ذکر می‌شد، اما این شرکت بعداً این گزارش ها را رد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.