رونمایی از طرح مفهومی خودروی اسپرت تمام برقی نیسان

نیسان اولین تصویر از طرح مفهومی 30-20 خود را منتشر کرده است که در آن یک خودروی برقی اسپرت در سایز نیسان میکرا با استایل اسپرت جسورانه معرفی شده است.

به گزارش تکناک، برنامه این است که تا سال 2028، خودروهای برقی نیسان دارای باتری‌های حالت جامد باشند، که هزینه ذخیره‌سازی انرژی الکتریکی را تا 65 درصد کاهش می‌دهد و امکان ساخت چنین خودرو اسپرت جمع و جوری را فراهم می کند.

طرح مفهومی 30-20 در حالی که اسماً 20 سالگی طراحی اروپایی نیسان (NDE) را جشن می گیرد، تصویری از نقشه راه جاه طلبانه Nissan را تا سال 2030 ارائه می دهد که در آن نیسان قصد دارد در این بازه27 وسیله نقلیه الکتریکی شامل 19 خودروی تمام برقی را معرفی کند.

در این دوره Nissan همچنین فناوری بدون کبالت را معرفی می‌کند تا هزینه باتری‌ خودروهای برقی را تا سال 2028 تا 65 درصد کاهش دهد و در نتیجه زمان شارژ به دو سوم آنچه اکنون می‌دانیم کاهش می یابد.

علاوه بر این، Nissan انتظار دارد تکنولوژی باتری های حالت جامد این شرکت (که آن را “باتری های تمام حالت جامد” – ASSB می نامد) هزینه بسته های باتری را تا سال 2028 به 75 دلار آمریکا در هر کیلووات ساعت کاهش دهد. هدف بعدی کاهش بیشتر آن به 65 دلار در هر کیلووات ساعت برای دستیابی به برابری هزینه بین خودروهای برقی و بنزینی در آینده است.

بازار خودروی اروپا بسیار سریعتر از هر نقطه دیگری از جهان برقی می‌شود. در دوره 2022-2018، سهم بازار خودروهای برقی هیبریدی از 5 درصد به 44 درصد افزایش یافت و خودروهای تمام الکتریکی از 1 درصد به 12 درصد کل بازار افزایش یافتند.

امروزه خودروهای برقی 16 درصد از کل فروش Nissan در اروپا را تشکیل می‌دهند و 50 درصد از کل فروش Nissan مربوط به خودروهای برقی است. انتظار می‌رود در سه سال آینده این نسبت به 98 درصد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.