عرضه آیفون 15 با ویژگی های بهبود یافته UWB

مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، گزارش جدیدی ارائه کرده است و جزئیات برنامه های اپل برای ارائه یکپارچگی بهتر آیفون 15 با اکوسیستم ویژن پرو را شرح داده است.

به گزارش تکناک، طبق توضیح کو در یک پست جدید در توییتر، اپل به عنوان بخشی از تلاش خود برای ایجاد یک اکوسیستم رقابتی پیرامون ویژن پرو، به شدت مشخصات سخت افزاری آیفون را ارتقا خواهد داد.

وی گفت: اکوسیستم از جمله ادغام با سایر محصولات سخت افزاری اپل و برخورداری از مشخصات سخت افزاری اصلی مرتبط Wi-Fi و UWB یکی از عوامل کلیدی موفقیت ویژن پرو خواهد بود.

اولین گام در این فرآیند ظاهراً ارتقاء تراشه Ultra-Wideband در داخل آیفون 15 خواهد بود. طبق گفته کو، آیفون 15 احتمالاً از نسخه جدید کارآمدتر و قابل اطمینان تر از تراشه Ultra-Wideband که اپل در حال حاضر آن را تراشه U1 می‌نامد، استفاده خواهد کرد.

کو می‌گوید: آیفون 15 احتمالاً شاهد ارتقای مشخصات UWB خواهد بود و با ارتقا روند تولید از 16 نانومتر به 7 نانومتر پیشرفته‌تر، امکان بهبود عملکرد یا کاهش مصرف انرژی در تعاملات با دستگاه‌های مجاور را فراهم می‌کند.

تراشه U1 اپل برای اولین بار در آیفون 11 معرفی شد و از آن زمان در هر مدل آیفون گنجانده شده است. تراشه U1 همچنین در ردیابی AirTag اپل، اپل واچ سری 6 و جدیدتر، هوم پاد مینی، نسل دوم هوم پاد فول سایز و آخرین نسل کیف شارژ ایرپاد پرو وجود دارد.

اپل از تراشه U1 در چندین قابلیت، از جمله ویژگی های Find My، Handoff، Precision Finding، AirDrop و موارد دیگر استفاده می کند. کو معتقد است نسخه ارتقا یافته تراشه U1 عملکرد این ویژگی ها را بهبود می بخشد و همچنین نقشی کلیدی در یکپارچگی بین ویژن پرو و سایر محصولات اپل ایفا خواهد کرد.

عرضه آیفون 16 با Wi-Fi 7

با نگاهی به آینده، کو می گوید : سری 16 اولین آیفون اپل با پشتیبانی از فناوری Wi-Fi 7 خواهد بود. طبق توضیح این تحلیلگر، آیفون 16 احتمالاً به Wi-Fi 7 مجهز خواهد بود و برای ادغام محصولات سخت افزاری اپل در همان شبکه محلی و ارائه تجربه اکوسیستمی بهتر مفیدتر خواهد بود.

Wi-Fi 7 استاندارد نسل بعدی فناوری Wi-Fi است و نویدبخش افزایش بسیار در سرعت انتقال و توان داده است. در واقع، Wi-Fi Alliance به طور خاص به مزایای Wi-Fi 7 برای فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اشاره کرده است.

مسأله هیجان انگیزتر نسل بعدی محتوای AR و VR است که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. WiFi 7 دنیایی از امکانات را برای کاوش در جهان های مجازی جدید با محتوای کاملاً تعاملی ارائه خواهد داد. با سرعت فوق العاده بالا و تأخیر نامحسوس، کاربران می توانند خود را در این دنیاها با پاسخگویی واقعی و فناوری های حسی جدید غوطه ور کنند و تجربه‌ای فراتر از تصورات داشته باشند.

اپل هنوز جزئیات خاصی در مورد نوع سخت افزار هدست ویژن پرو ارائه نکرده است. با این وجود، به وضوح، ویژن پرو از برخی از این فناوری‌های نسل بعدی استفاده خواهد کرد و اپل امیدوار است در آینده عمیقاً با آیفون و سایر دستگاه ها ادغام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.