رشد 10 برابری توان محاسباتی به لطف هوش مصنوعی

در طول مجمع رهبران تجاری APEC در پکن، رئیس هواوی، هو هوکون، جزئیاتی از چشم انداز خود درباره آینده هوش مصنوعی به اشتراک گذاشت.

به گزارش تکناک، طبق پیش‌بینی رئیس هواوی، هوش مصنوعی تا سال 2030 بخش فناوری را منقلب و متحول خواهد کرد و به باور او توان محاسباتی افزایش ده برابری را تجربه خواهد کرد.

ظهور ChatGPT، شروع یک دوره کاملاً جدید در محاسبات است و شاید یک دوره جدید در نحوه زندگی و برخورد ما با فناوری را به ارمغان بیاورد. مدل های زبان طبیعی در حال گسترش هستند و هر شرکت فناوری به هر نحوی قصد مشارکت در این فناوری سودآور و موفق را دارد.

در حال حاضر، این فناوری موجب تغییر کسب و کار در سراسر جهان شده است و کاربران به شدت از آن استقبال کرده‌اند. به گفته هو، شکل جدید هوش مصنوعی رسماً عصر جدیدی را آغاز کرده است. این فناوری با بازنویسی برنامه های شخصی و صنعتی، این بخش را تقویت خواهد کرد و تا سال 2030 شاهد تحول عظیمی خواهیم بود.

به اعتقاد هو، شاهد رشد عظیمی در تقاضا خواهیم بود. او پیش بینی می کند که توان محاسباتی عمومی تا سال 2030 افزایش قابل توجه و بیش از ده برابری را شاهد خواهد بود. همچنین طبق پیش بینی او، قدرت هوش مصنوعی در همان بازه زمانی 500 برابر افزایش خواهد یافت. برخی از فرایندها و بخش های دیگر نیز در کنار آن ارتقا خواهند یافت. به عنوان مثال، او معتقد است اتصال جهانی عمیق تر خواهد شد و تأخیر به صورت قابل توجهی در استانداردهای اتصال کاهش خواهد یافت. او انتظار دارد تا سال 2030 میزان کل اتصالات در سراسر جهان به رقم خیره کننده 20 میلیارد برسد. همچنین، برنامه‌های کاربردی با تأخیر کم، تنها با یک میلی‌ثانیه تأخیر، گسترش خواهند یافت. در صورت مقایسه زمان انتظار با استانداردهای امروزی، می‌توان گفت حدود 100 برابر کاهش خواهند یافت. این پیشرفت‌ها برای رفع نیازهای هوش مصنوعی تنظیم شده‌اند.

مدیر اجرایی هواوی همچنین ظهور اشکال جدید کسب و کار شامل نظریه تصویربرداری متاورس و هولوگرافیک را برجسته می کند. این فناوری‌های پیشرفته جدید در حال تکامل هستند، اما هنوز برای کاربران عمومی جذاب نیستند. این مسأله ممکن است در سال های آینده با تکامل این فناوری ها تغییر کند. البته، با تسلط چنین فناوری هایی، در کنار آن استانداردهای اینترنت نیز باید تکامل یابند. همچنین تقاضای پهنای باند افزایش خواهد یافت و همراه با این رشد فرصت های بیشتری ایجاد خواهد شد.

مزایای افزایش توان محاسباتی

این انجمن همچنین مزایای فراتر از بخش فناوری را مورد بحث قرار داد. به عنوان مثال، بخش انرژی با ظهور چنین فناوری‌هایی شاهد رشد قابل توجهی خواهد بود. با قدرت فناوری دیجیتال، فرآیند کربن زدایی بهبود می یابد، سریعتر می شود و سپس در دراز مدت شاهد از مزایای آن بهره‌مند خواهیم شد. با پذیرش فناوری‌های 5G، هوش مصنوعی و محاسبات مبتنی بر فضای ابری، نیروگاه‌های سنتی‌تر از این فناوری استقبال خواهند کرد و در بلندمدت از مزایای آن برخوردار خواهند شد. این پیشرفت نویدبخش افزایش کیفیت و کارایی در تولید برق است. ظهور فناوری دیجیتال همچنین موجب تقویت تکامل انرژی خورشیدی و باد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.