عرضه تراشه های اینتل با نام جدید

رکت اینتل تایید کرده است که نامگذاری جدیدی برای تراشه های خود انجام خواهد داد. در این خصوص، شایعاتی مبنی بر استفاده از عنوان Core Ultra 5 Spotted وجود دارد.

شرکت اینتل تایید کرده است که نامگذاری جدیدی برای تراشه های خود انجام خواهد داد. در این خصوص، شایعاتی مبنی بر استفاده از عنوان Core Ultra 5 وجود دارد.

به گزارش تکناک، به نظر می‌رسد تراشه های Meteor Lake اینتل در نیمه دوم سال 2023 به بازار عرضه خواهند شد، بنابراین درز نتایج بنچمارک ها امری غیر منتظره نیست. اما، چیزی که بیشتر از بنچمارک ها سروصدا کرده است، اعتراف شرکت اینتل برای تغییر نام محصول محبوب خود، Core هنگام عرضه Meteor Lake بود.

اگرچه شرکت اینتل به طور مشخص تأیید نکرد، اما اشاره کرد که در نامگذاری خط محصولات خود تغییراتی رخ خواهد داد.

یک سخنگوی اینتل به Tom’s Hardware گفت: ما در حال انجام تغییراتی در برند محصولات خود هستیم زیرا در نقطه عطفی در نقشه راه مشتریانمان برای عرضه پردازنده‌های Meteor Lake قرار داریم.

او تاکید کرد: در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری درباره این تغییرات هیجان انگیز را اعلام خواهیم کرد.

همین روزها، پردازنده مربوطه اینتل توسط @BenchLeaks در پایگاه داده Ashes of Singularity  قرار گرفته است و با وجود اینکه نتایج آزمایشی ارائه شده اطلاعات مفیدی درباره عملکرد آن ارائه نمی‌دهند، اما جزئیاتی درباره مشخصات و برندینگ این پردازنده‌ها فاش شده است.

پردازنده ادعاشده Meteor Lake که در AOTS آزمایش شده با عنوان Core Ultra 5 1003H نام گذاری شده است، که نشان می‌دهد که شرکت در حال آماده‌سازی است تا برچسب‌های i3، i5، i7 و i9 را برای حداقل برخی از پردازنده‌های موبایلی یا کوچک Meteor Lake خود کنار بگذارد. تا این لحظه، معنای Ultra و 5 در این ترکیب و دیگر دسته بندی هایی که در خط محصولات قرار خواهند گرفت، نامشخص است، اما دسته بندی های Pro و Max قابل حدس هستند.

در عین حال، سخت است به تنظیمات واقعی پردازنده Core Ultra 5 1003H اینتل پی برد، که ادعا شده دارای 18 هسته فیزیکی و 18 هسته لوجیکال است.

جالب است که پایگاه داده Sandra شرکت SiSoftware نیز یک پردازنده Meteor Lake با فرکانس 2.10 گیگاهرتز و GPU یکپارچه با   128CUs را نشان می‌دهد، که احتمالاً معادل 1024 پردازنده جریانی است. تا به حال، این قوی‌ترین GPU یکپارچه بوده است.

درباره نتایج تست AOTS، پردازنده Core Ultra 5 1003H با حالت DirectX 11 و رزولوشن 1920*1080، 1300 امتیاز کسب کرده است، که با Core i7-12700 اینتل با UHD Graphics 770 همخوانی دارد.

با توجه به اینکه پردازنده Meteor Lake اینتل با طراحی چند تایلی حداقل چند ماه دیگر در دسترس خواهد بود، پس اطلاعات از منابع غیررسمی را به سختی قبول کنید. اینتل تأیید کرده است که در حال تغییر برندینگ خود است، اما هنوز جزئیات را اعلام نکرده است. هر شخصی ممکن است نام یک پردازنده اینتل موجود را به Core Ultra 5 1003H تغییر دهد و نتایج آزمایش را در پایگاه داده AOTS بارگذاری کند.

بنابراین، احتمال تقلب در نام‌گذاری وجود دارد، اما اینتل تأیید کرده است که حداقل در بعضی از محصولات در حال ورود به بازار ، احتمالاً همراه با پردازنده‌های Meteor Lake خود، تغییر نام اتفاق می‌افتد. این مسئله که آیا این تغییرات در کل محصولات موبایل و دسکتاپ اینتل تاثیر خواهد گذاشت یا خیر، هنوز قطعی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.