بهترین موس های مناسب گیمینگ کدامند؟

ما در نقطه ای هستیم که بهترین موس گیمینگ بی سیم نسبت به برخی از مدل های سیمی، تاخیر یکسان یا حتی کمتری دارند.

 موس های گیمینگ در چند سال گذشته تغییرات زیادی کرده اند . ما در نقطه ای هستیم که بهترین موس گیمینگ بی سیم نسبت به برخی از مدل های سیمی، تاخیر یکسان یا حتی کمتری دارند.

به گزارش تکناک، ممکن است همچنان قابلیت اطمینان یک اتصال سیمی را ترجیح دهید، اما تفاوت در اکثر موارد محسوس نیست. هنگامی که به دنبال موس مناسب بازی هستید، باید گزینه مناسبی را پیدا کنید که با اندازه دست شما مناسب باشد و به طرز درستی در دستتان قرار بگیرد.

همچنین باید پاسخ‌دهی بالا و تاخیر کلیک پایینی داشته باشد. موس ها یک اندازه نیستند و شما می‌خواهید موسی را انتخاب کنید که مکمل انواع بازی‌هایی باشد که دوست دارید انجام دهید.

ما در این مقاله انتخاب های برتر خود را برای طیف وسیعی از ژانرها و کاربردها در زیر فهرست کرده ایم، امیدواریم به‌کارتان بیاید.

 Razer Viper V2 Pro

نوع: استاندارد

وزن پیش فرض: 58.5 گرم

قابلیت اتصال: بی سیم

بهترین موس گیمینگ موجود در بازار Razer Viper V2 Pro است. شکلی مشابه مدل های قبلی که در این مجموعه محبوب است و آن را برای پنجه یا نوک انگشت ایده آل می کند.

با این حال، اکنون به طور قابل توجهی سبک تر شده و دارای حسگر به روز شده‌ای است که از یکی از دقیق ترین و ثابت ترین سنسورهایی که ما آزمایش کرده ایم یعنی Focus Pro 30K Razer  است.

علاوه بر این، دکمه‌های کلیک آن از سوئیچ‌های نوری استفاده می‌کنند که برای جلوگیری از دوبار کلیک کردن طراحی شده‌اند و نسبت به سوئیچ‌های مکانیکی استاندارد دوام بیشتری دارند. در حالی که این نسخه به طور قابل توجهی سبک‌تر است و حرکت با آن آسان‌تر است، اما فاقد برخی از ویژگی‌هایی است که مدل‌های قبلی را در خط تولید مشخص می‌کردند.

از جمله دستگیره‌های جانبی لاستیکی، نورپردازی RGB و دکمه‌های کناری در هر دو طرف. اگر بیشتر به کاهش وزن علاقه دارید، ممکن است احساس کنید که این تغییرات برای شما بهترین هستند.

اگر بیشتر طرفدار برخی از ویژگی‌های قدیمی هستید و به موس سنگین‌تر اهمیتی نمی‌دهید، اکنون زمان خوبی است که نسل قبلی Razer Viper Ultimate  را بررسی کنید زیرا در حال حاضر ارزان‌تر از همیشه در دسترس است.

Logitech G502 LIGHTSPEED

نوع: استاندارد

وزن پیش فرض:115.1 گرم

قابلیت اتصال: بی سیم

با قیمت متوسط رو به بالا ​​بالا، ما لاجیتک G502 LIGHTSPEED را به عنوان یکی از بهترین توصیه می کنیم. اخیراً قیمت آن بسیار دارای نوسان بوده است و گاهی اوقات می تواند به قیمت میان رده کاهش یابد. این ماوس دارای شکلی ارگونومیک و راست دست با تکیه گاه شست است و در مجموع ۱۲ دکمه دارد.

تأخیر کلیک عالی و عملکرد فوق‌العاده حسگر را ارائه می‌کند و چرخ اسکرول آن ورودی‌های خمیده چپ و راست دارد و به شما امکان می‌دهد بین حالت پیمایش معمولی و حالت اسکرول آزاد بسیار سریع‌تر جابجا شوید. همه این ویژگی‌ها این ماوس را به‌طور قابل‌توجهی سنگین‌تر از اکثر ماوس‌های بازی طراحی‌شده برای تجربه‌های سریع مانند بازی‌های FPS کرده‌اند.

با این حال، اگر طیف وسیعی از بازی‌ها را در ژانرهای مختلف بازی کنید و ماوس سنگین‌تری را ترجیح دهید، انتخاب فوق‌العاده‌ای است. این ماوس حتی دارای مجموعه ای از وزنه های اختیاری است که می توانید برای سفارشی کردن وزن دلخواه خود را به ان اضافه کنید.

لاجیتک به تازگی نسخه های جدیدی از این ماوس را با نام های Logitech G502 X LIGHTSPEED و Logitech G502 X PLUS منتشر کرده است (PLUS  دارای نورپردازی RGB است). این ورودی‌های جدید ظاهر بصری ملایم‌تری دارند و سبک‌تر هستند.

محل قرارگیری دکمه ها نیز کمی تنظیم شده است و دارای سوئیچ های نوری بی صدا  هستند. با این حال، آنها به طور قابل توجهی گران تر هستند، مگر اینکه این موارد جزئی برای شما اولویت داشته باشند، ما همچنان مدل های نسل قبلی را توصیه می کنیم.

LAMZU Atlantis

نوع: استاندارد

وزن پیش فرض: 55.5  گرم

قابلیت اتصال: بی سیم

بهترین ماوس گیمینگ با قیمت متوسط، LAMZU Atlantis است. این ماوس دارای یک شکل متقارن با پشتی پهن است که آن را به ویژه برای پنجه برای اکثر دست‌ها مناسب می کند.

از نظر عملکرد، این ماوس تاخیر کلیکی عالی دارد. این سنسور ارتباط نزدیکی با سنسور در انتخاب برتر ما، یعنیRazer Viper V2 Pro دارد و عملکرد عالی‌ای را در سراسر صفحه ارائه می دهد. دارای طراحی منحصر به فرد صفحه پایینی است که از پلاستیک شفاف ساخته شده است و به کاهش وزن کمک می کند، اما فضای داخلی را برای جمع آوری گرد و غبار و زباله بازتر می کند. برخلاف بسیاری از گزینه‌های بازی، می‌توانید این ماوس را در طیف وسیعی از رنگ‌های پر جنب و جوش متناسب با تنظیمات خود تهیه کنید، اگرچه نورپردازی RGB ندارد.

اگر برای دست‌های بزرگ‌تر، ماوس با شکل راست‌دست را ترجیح می‌دهید، Pulsar Xlite V2 Wireless  را بررسی کنید. تقریباً همان عملکرد رده بالای بازی را ارائه می دهد، اما معمولاً کمی ارزان تر است. گفته می‌شود، کمی سنگین‌تر است و علاوه بر داشتن طراحی مشابه برای کاهش وزن، بریدگی‌های کوچکی به شکل قرص روی کف دست دارد.

Razer Basilisk V3

ما در نقطه ای هستیم که بهترین موس گیمینگ بی سیم نسبت به برخی از مدل های سیمی، تاخیر یکسان یا حتی کمتری دارند.

نوع: استاندارد

دودست: خیر

وزن پیش فرض: 99.9  گرم

قابلیت اتصال: با سیم

برای ماوس‌هایی با قیمت متوسط ​​پایین‌تر، Razer Basilisk V3 را پیشنهاد می‌کنیم. این ماوس از بسیاری جهات شبیه لاجیتک G502 LIGHTSPEED  است. بزرگترین تفاوت این است که این مدل فقط سیمی است. در غیر این صورت، آنها اشکال ارگونومیک تقریباً یکسان، مجموعه ای چشمگیر از کنترل های قابل تنظیم، و عملکرد فوق العاده حسگر و تأخیر کلیک را به اشتراک می گذارند. چرخ اسکرول همچنین دارای ورودی‌های خمیده چپ و راست و قابلیت جابجایی بین حالت بریدگی به شکل V معمولی و حالت اسکرول آزاد را دارد.

اگر ماوس سیمی را ترجیح نمی‌دهید، این ماوس مزیت قابل توجهی را ارائه می‌کند. از آنجایی که نیازی به نگه داشتن باتری قابل شارژ ندارد، به طور قابل توجهی سبک تر است، و آن را به گزینه ای عالی برای حرکات سریع تری مانند بازی های FPS که به حرکات سریع ماوس نیاز دارند تبدیل می کند.

در مجموع، اگر به یک ماوس گیمینگ با کارایی بالا و همه کاره علاقه دارید اما به انعطاف پذیری اتصال بی سیم نیاز ندارید، این یک انتخاب برجسته است.

Logitech G305 LIGHTSPEED

ما در نقطه ای هستیم که بهترین موس گیمینگ بی سیم نسبت به برخی از مدل های سیمی، تاخیر یکسان یا حتی کمتری دارند.

تایپ: استاندارد

وزن پیش فرض: 101.7 گرم

اتصال: بی سیم

با قیمت ارزان، ما لاجیتک G305 LIGHTSPEED را توصیه می کنیم. بدنه متقارن و تخم مرغی شکل آن برای پنجه یا نوک انگشت بسیار راحت و تقریباً برای تمام اندازه های دست سازگار است.

کیفیت ساخت نیز قابل توجه است. هیچ خراش یا انعطافی در بدنه وجود ندارد و علیرغم مقرون به صرفه تر بودن، تقریباً به اندازه لاجیتک G502 LIGHTSPEED عالی است. این دستگاه به‌صورت بی‌سیم با گیرنده یو‌اس‌بی LIGHTSPEED لاجیتک متصل می‌شود و با استفاده از یک باتری AA، عمر باتری چشمگیر تا 250 ساعت را دریافت می‌کند.

همچنین این ماوس دارای تأخیر کلیک عالی و عملکرد سنسور ثابت است. نقطه ضعف اصلی آن وزن آن است که انجام حرکات سریع و پاسخگویی ماوس را برای بازی های سریعتر سخت می‌کند. اگر جایگزین سیمی را ترجیح می دهید، لاجیتک G203 LIGHTSYNC شکل و کیفیت ساخت یکسانی دارد. همچنین به طور قابل توجهی سبک تر است و دارای نورپردازی RGB قابل تنظیم است. با این حال، سنسور آن به خوبی عمل نمی کند.

در یک ماوس مناسب بازی باید به چه چیزی توجه کنیم؟

هنگام تصمیم گیری در مورد یک ماوس، اولویت شما باید یافتن ماوسی باشد که برای دست شما راحت باشد. اندازه ها، شکل ها و وزن های متعددی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ممکن است جذاب ترین ماوس را با کاربردی ترین آرایه دکمه ها داشته باشید، اما اگر برای شما راحت نباشد، نمی توانید با آن کنار بیایید.

در چند سال گذشته، اکثر ماوس‌های بازی از سنسورهای DPI بسیار بالا (یا دقیق‌تر:(CPI استفاده کرده‌اند، بنابراین حتی یک ماوس ارزان قیمت نیز احتمالاً عملکرد خوبی خواهد داشت.

گیمرهای حرفه‌ای معمولاً ماوس‌های سبک‌تر و ساده‌تری را توصیه می‌کنند که دکمه‌های کمی دارند تا مانع راحتی شما نشوند. ماوس‌های سبک‌تر مچ دست شما را خسته نمی‌کنند و می‌توانند به راحتی روی پد ماوس با سرعت بالا حرکت کنند.

 

هر چیزی کمتر از 100 گرم اغلب برای ماوس‌های رقابتی ایده آل است. ما به اندازه کافی از ماوس های بازی استفاده کرده ایم تا حس خوبی نسبت به کیفیت ساخت، قرارگیری دکمه ها و شکل داشته باشیم. امیدواریم این مقاله برای شما به اندازه کافی مفید بوده باشد.

1 دیدگاه برای “بهترین موس های مناسب گیمینگ کدامند؟

  1. پیمان گفته:

    این همه موس به ظاهر زیبا می‌زارید نصفشون به درد بازی نمی خورن خوش دست نیستن
    موس ایکس 7برند ایفورتیک به هزارتای اینا
    می‌ارزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.