عرضه درایور جدید AMD برای غیرفعال کردن Anti-Lag+

AMD علاوه بر ارائه درایور جدید Radeon، Anti-Lag+ را غیرفعال کرده تا از مسدود شدن حساب گیمر‌ها جلوگیری کند.

به گزارش تکناک، نسخه 23.10.2 هم‌اکنون برای GPU های Radeon با پشتیبانی از Assassin’s Creed Mirage، The Lords of the Fallen و Forza Motorsport در دسترس است.

مهمتر از آن، این بروزرسانی ویژگی AMD Anti-Lag+ را غیرفعال می‌کند تا از بن شدن کاربران در بازی‌های چندنفره جلوگیری شود. AMD (American multinational semiconductor company) درباره وضعیت موجود می‌گوید:AMD گزارش‌هایی دریافت کرده است که در برخی از بازی‌ها، فعال بودن فناوری AMD Anti-Lag+ روی کارت گرافیک Radeon ممکن است باعث بن شدن کاربران در برابر نرم‌افزارهای ضد تقلب شود.

برای رفع این مشکل، ما درایور AMD Software: Adrenalin Edition 23.10.2 را منتشر کرده‌ایم که فناوری Anti-Lag+ را در تمام بازی‌های پشتیبانی شده غیرفعال می‌کند، و ما توصیه می‌کنیم کاربران از این درایور جدید استفاده کنند. AMD در حال حاضر با توسعه‌دهندگان بازی‌ها در حل مشکل و فعال‌سازی دوباره Anti-Lag+ و کمک به بازگرداندن کاربرانی که تحت تأثیر ممنوعیت‌های ضد تقلب قرار گرفته‌اند، همکاری می‌کند. در صورت در دسترس بودن اطلاعات بیشتری ارائه خواهیم کرد.

برای کسانی که با آن آشنا نیستند، AMD Radeon Anti-Lag+ یک فناوری است که تضمین می‌کند پردازنده شما “خیلی با فاصله” از کارت گرافیک جلو نیفتد تا میزان کار CPU در صف کاهش یابد. AMD ادعا می‌کند که این ویژگی امکان هماهنگ‌سازی بهتر فریم‌ها و کاهش تاخیر ورودی را فراهم می‌کند.

در زیر تغییرات دیگری که نسخه 23.10.2 نرم‌افزار Radeon Software به همراه خود می‌آورد آمده است:

بروزرسانی‌های ویژگی:

پشتیبانی از بازی‌های جدید:

  • Assassin’s Creed Mirage
  • The Lords of the Fallen
  • Forza Motorsport

مشکلات رفع شده:

  • خرابی متناوب برنامه در هنگام بازی کردن بازی Starfield بر روی محصولات گرافیکی سری Radeon™ RX 7000.
  • خرابی متناوب درایور (device driver : computer program that operates or controls a particular type of device) در هنگام بازی کردن بازی Counter Strike 2 با فعال بودن MSAA یا FSR بر روی برخی از محصولات گرافیکی AMD، مانند Radeon™ RX 7900 XTX.
  • بهبود‌هایی در کاهش لگ در هنگام بازی کردن بازی Counter Strike 2.
  • عدم توانایی در باز کردن بازی EA SPORTS FC™ 24 در برخی از محصولات گرافیکی ای‌ام‌دی (شرکت صنایع الکترونیکی آمریکایی)، مانند Radeon™ RX 7800 XT.
  • فریز شدن سیستم یا صفحه سیاه در هنگام پخش فایل‌های ویدیویی بر روی محصولات گرافیکی سری Radeon™ RX 6000.
  • فریز شدن تصویر یا صفحه نمایش در فواصل زمانی نامنظم پس از تغییر فرمت رمزگذاری در هنگام استریم بازی‌های انتخابی با استفاده از AMD Link.
  • خرابی متناوب برنامه در بازی Call of Duty®: Modern Warfare® II هنگام فعال بودن Radeon Anti-Lag.

مشکلات شناخته شده:

  • Performance Metrics Overlay ممکن است برای FPS در بازی‌های مختلف عبارت N/A (غیر قابل ارزیابی) را گزارش دهد.
  • صدا ممکن است به طور متناوب با ویدیو هماهنگی نداشته باشد هنگام ضبط از طریق نرم‌افزار AMD Software: Adrenalin Edition با کدک AV1.
  • خرابی ممکن است در بازی Forza Motorsport در صورت فعال بودن RT (ریل‌تایم ریسینگ) مشاهده شود.
  • پس از تغییر تنظیمات گرافیکی ممکن است به طور مختصر در منوهای بازی Total War: Pharaoh لرزش ناگهانی مشاهده شود.

توجه مهم:

  • با توجه به مشکلات نصب جداگانه‌ای که در هنگام ارتقاء PC گزارش شده‌اند، تنظیمات کارخانه موقتاً غیرفعال شده است. کاربران می‌توانند از ابزار AMD Cleanup Utility به عنوان یک گزینه موقت استفاده کنند.
  • برای کاربرانی که قبلاً درایور AMD Software Insider Preview را نصب کرده‌اند، توصیه می‌شود قبل از نصب این درایور، ابزار AMD Cleanup Utility را اجرا کنند.

AMD Radeon Software 23.10.2 در دسترس است برای سیستم‌هایی که دارای ویندوز 10 و 11 64 بیتی هستند و با کارت‌های گرافیک زیر هماهنگ شده‌اند:

Desktop GPUs Mobile GPUs APUs
Radeon RX 7000 Series
Radeon RX 6000 Series
Radeon RX 5000 Series
Radeon RX 6000M Series
Radeon RX 5000M Series
AMD Ryzen with Radeon Graphics
AMD Ryzen PRO with Radeon Graphics
AMD Athlon with Radeon Graphics
AMD Athlon PRO with Radeon Graphics

 

شما می‌توانید آخرین نسخه نرم‌افزار Radeon را از وبسایت رسمی AMD دانلود کنید. یادداشت‌های کامل انتشار نیز در همان صفحه در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.