عرضه سرفیس های نسل آینده مایکروسافت با قابلیت هوش مصنوعی

مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای به‌روزرسانی سری سرفیس خود با ادغام ویژگی‌های نوین مبتنی بر هوش مصنوعی است.

به گزارش تک‌ناک و به نقل از سایت  Windows Central، Microsoft  مایکروسافت قصد دارد Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 را  با طرح‌های نوآورانه و بهبود چیپ‌ست روانه بازار کند این ارتقاها به ادعای Microsoft شامل تغییراتی در بدنه دستگاه‌ها و به‌روزرسانی‌های مهم در مشخصات فنی است. ، می‌توان تصور کرد که Microsoft قصد دارد با معرفی Snapdragon X Elite توسط Qualcomm از این تکنولوژی پیشرفته در حداقل یکی از این مدل‌ها بهره ببرد.

علاوه بر برنامه‌ریزی برای استفاده از Snapdragon X Elite شرکت کوالکام در Surface Pro 10 یا Surface Laptop 6، Windows Central اعلام کرده که انتظار می‌رود آخرین پردازنده‌های نسل چهاردهم از Intel نیز در این دستگاه‌ها به کار روند. این امکانات پردازشی گسترده، گزینه‌های متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که علاقه‌مند به کاوش در میان فناوری‌های ARM یا کشف مزایای پردازنده های سری Arrow Lake شرکت Intel هستند.

از سوی دیگر، گفته می‌شود که هر دو مدل به یک واحد پردازش عصبی (NPU) مجهز خواهند شد که قادر است در بهینه‌سازی تنظیمات خاص، مانند افزایش کارایی مصرف انرژی یا بهبود عمر باتری بسته به نوع کاربری دستگاه، کمک شایانی کند.

دستگاه‌های Surface که به تراشه‌های Qualcomm مجهز می‌شوند ، با نام ‘CADMUS’ شناخته شده و برای نسخه آینده‌ی Windows با کد ‘Hudson Valley’ توسط Microsoft توسعه داده می‌شوند.

بر اساس گزارشات منتشر شده توسط Windows Central در کنار پیشرفت‌های فنی داخلی،  Surface Pro 10 مجهز به نمایشگری روشن‌تر خواهد بود که از قابلیت HDR بهره می‌برد و با پوششی ضدانعکاس طراحی شده است. کاربران همچنین می‌توانند بین دو رزولوشن، یعنی 2160 x 1440 و 2880 x 1920، یکی را انتخاب کنند. این دستگاه‌ها ممکن ممکن است گوشه‌های گردی داشته باشد که به شدت به سری Microsoft Surface Laptop Studio شبیه است و انتظار می‌رود که از یک Type Cover جدید پشتیبانی کند که دارای دکمه‌ای برای فعال کردن Windows Copilot است،

گزارش  Windows Central اشاره میکند که مدل کوچک‌تر  Surface Laptop 6 به نمایشگر بزرگ‌تر 13.8 اینچی ارتقا خواهد یافت، که از 13.5 اینچ مدل قبلی Surface Laptop 5 بزرگتر است، در حالی که اندازه مدل 15 اینچی تغییری نخواهد کرد. نیز انتظار می‌رود همانند Surface Pro 10، این دستگاه که دارای نمایشگر گرد با حاشیه‌های نازک‌تر باشد. علاوه بر این، دستگاه می‌تواند شامل درگاه‌های جدیدی باشد، از جمله دو درگاه USB-C، یک درگاه USB-A، و یک درگاه شارژ Surface Connect. همچنین، گمان می‌رود که مجهز به یک تاچ‌پد هپتیک و دکمه کیبورد ویژه‌ای برای فعال‌سازی Windows Copilot خواهد بود.

این در حالی است که با جدایی Panos Panay، به نظر می‌رسد Microsoft مسیری کاملاً نو را در پیش گرفته است، یک تغییر جهت که به نفع پیشرفت طراحی شده است. این نوآوری‌ها می‌توانند Surface Pro 10 و Surface Laptop 6 را در موقعیت رقابتی با محصولات قابل حمل سری مک از Apple و همچنین دستگاه‌هایی که با پردازنده‌های نسل چهاردهم Intel عرضه می‌شوند، قرار دهند. هرچند Microsoft برای سال 2024 برنامه‌ای برای ارتقای سخت‌افزاری دیگری ندارد، اما احتمال دارد که شرکت در سال آینده نسخه‌ی جدیدی از Surface Laptop Go را معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.