عرضه عمومی به‌روزرسانی “Moment 5 ” ویندوز ۱۱

مایکروسافت به‌روزرسانی “Moment 5 ” ویندوز ۱۱، که شامل تغییرات و ویژگی‌های جدیدی است را به عنوان بخشی از به‌روزرسانی‌های Patch Tuesday برای همه کاربران عرضه کرد.

به گزارش تک‌ناک،به‌روز رسانی “Moment 5 ” برای اولین بار در تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ برای “جستجوگران” یا کسانی که مایل به نصب دستی به‌روز رسانی های ویندوز از برنامه تنظیمات بودند، منتشر شد.

در ماه مارس، مایکروسافت روند عرضه را تسریع کرد و به‌روز رسانی “Moment 5 ” را به عنوان آخرین به‌روز رسانی اختیاری غیر امنیتی برای همه در دسترس قرار داد. حالا این یک به‌روز رسانی اجباری برای همه کاربران ویندوز ۱۱ است.

برخلاف به‌روز رسانی های قبلی، “Moment 5 ” یک نسخه نسبتاً کوچک با چند تغییر قابل توجه و ویژگی های جدید است. قابل توجه‌ترین تغییرات در این به‌روزرسانی شامل پیش‌بینی‌های هوشمند برای چیدمان‌های Snap، انواع بهبودها برای برنامه تنظیمات و چند به‌روزرسانی برای ویژگی‌های دسترسی موجود است. برای اطلاعات بیشتر در مورد این به‌روز رسانی می توانید به بررسی اختصاصی ما در مورد “Moment 5 ” ویندوز ۱۱ مراجعه کنید.

برای دریافت آخرین ویژگی‌های ویندوز ۱۱، به برنامه تنظیمات بروید و “Windows Update” را باز کنید. روی “Check for updates” کلیک کنید و منتظر بمانید تا سیستم شما KB5036893 (شماره ساخت ۲۲۶۳۱.۳۴۴۷) را پیدا، دانلود و نصب کند.

جالب اینجاست که ویژگی‌های “Moment 5 ” نه تنها برای کاربران نسخه ۲۳H2 ویندوز ۱۱ در دسترس است، بلکه برای کسانی که هنوز از نسخه ۲۲H2 استفاده می‌کنند نیز در دسترس است. با این حال، نسخه آینده ویندوز ۱۱ یعنی ۲۴H2 که اخیراً به عنوان به‌روز رسانی ویژگی امسال تأیید شد، یک به‌روز رسانی کامل با ساخت (احتمالاً ساخت ۲۶۱۰۰) خواهد بود. همچنین لازم به ذکر است که برخی برنامه‌ها مانند StartAllBack و ExplorerPatcher در حال حاضر از ارتقای کاربران جلوگیری می‌کنند

کاربرانی که ثبات را به ویژگی های جدید ترجیح می دهند، خوشحال خواهند شد که بدانند مایکروسافت در حال آماده سازی برای عرضه اولین نسخه LTSC از ویندوز ۱۱ است. این نسخه اخیراً قبل از اعلام رسمی به بیرون درز کرد و خود مایکروسافت نیز بعداً وجود آن را در اسناد رسمی تأیید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.