عرضه عمومی GPT-4 برای مشتریان API

 شرکت Open AI اعلام کرد که GPT-4 را برای تمامی مشتریان API پرداختی خود در دسترس قرار داده است.

به گزارش تکناک، در ماه مارس، Open AI جدیدترین نسخه از فناوری هوش مصنوعی ChatGPT خود، یعنی GPT-4 را به صورت رسمی راه‌اندازی کرد. اما در آن زمان، فقط برای برخی توسعه‌دهندگان در صورت ثبت‌نام در لیست انتظار در دسترس بود. همچنین، نسخه محدودی از آن برای مشترکان پرداختی ChatGPT Plus قابل دسترسی بود. البته Bing Chat، ربات چت شرکت مایکروسافت نیز به شکلی از GPT-4 استفاده می‌کند.

امروز، Open AI  اعلام کرد که GPT-4 برای تمامی توسعه‌دهندگانی که دسترسی API پرداختی دارند، در دسترس عمومی قرار گرفته است. شرکت در یک پست وبلاگ، اعلام کرد:

  • امروز، تمامی توسعه‌دهندگان API موجود که تاریخچه پرداخت موفق داشته‌اند، می‌توانند به API GPT-4 با محتوا 8K دسترسی داشته باشند. ما قصد داریم تا پایان این ماه دسترسی برای توسعه‌دهندگان جدید را باز کنیم، و سپس بستر محاسباتی موجود را در نظر گرفته و برای آنها محدودیت نرخ را افزایش دهیم.

در پست وبلاگ افزوده شده است که Open AI  از امروز علاوه بر GPT-4، API‌های دیگر خود را نیز در دسترس عمومی قرار می‌دهد، این شامل GPT-3.5 Turbo، Whisper و DALL·E API برای تولید تصاویر است. در نهایت، در پست وبلاگ آمده است که Open AI  در حال کار بر روی “فعال‌سازی تنظیمات دقیق برای GPT-4 و GPT-3.5 Turbo است و قصد دارد این قابلیت را برای توسعه‌دهندگان در اواخر سال ۲۰۲۳ ارائه دهد.

Open AI   همچنین در ماه مارس، API تکمیل چت (Chat Completions) خود را راه‌اندازی کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند تجربیات گفتگویی و مجموعه گسترده‌ای از تکمیل وظایف را برای ChatGPT ایجاد کنند. در حال حاضر، تکمیل چت، 97 درصد استفاده از API GPT ما را شامل می‌شود. به همین دلیل، Open AI  برخی از مدل‌های قدیمی‌تر خود را که از API تکمیل قدیمی‌تر استفاده می‌کنند، از تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۴ بازنشر نخواهد کرد. شرکت در این باره اظهار کرده است:

  • با این حال، این API قابل دسترسی خواهد ماند، اما از امروز در مستندات توسعه‌دهندگان ما آن را به عنوان میراث خواهیم شناخت. برنامه ما برای بهبودهای آینده مدل و محصول بر روی API تکمیل چت تمرکز خواهد کرد و برنامه‌ای برای انتشار عمومی مدل‌های جدید با استفاده از API تکمیل وجود ندارد.

توسعه‌دهندگانی که از چندین مدل جاسازی ChatGPT قدیمی‌تر استفاده کرده‌اند، نیز باید تا تاریخ ۴ ژانویه به مدل جدید text-embedding-ada-002 منتقل شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.