عرضه نسخه جدید وب فتوشاپ با قابلیت های هوش مصنوعی

پس از تقریباً دو سال در حالت بتا، سرویس فتوشاپ ادوبی در وب که یک نسخه آنلاین ساده‌شده از برنامه ویرایش عکس دسکتاپ شرکت است، به‌طور عمومی در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش تکناک و بر اساس اطلاعاتی که ادوبی باسایت The Verge به اشتراک گذاشته است، فتوشاپ در وب با ابزارهای محبوب Generative Fill و Generative Expand که اخیراً برای نسخه دسکتاپ فتوشاپ منتشر شده بودند، راه‌اندازی می‌شود.

با قدرت مدل هوش مصنوعی Generative AI (Firefly) ادوبی، این ویژگی‌ها برای استفاده تجاری در دسترس هستند و به کاربران امکان می‌دهند به سرعت با استفاده از توضیحات مبتنی بر متن در بیش از ۱۰۰ زبان، تصویر را اضافه، حذف یا گسترش دهند، در حالی که با شرایط نوری و پرسپکتیو تصویر اصلی مطابقت دارد.

فتوشاپ در وب همچنین بسیاری از رایج ترین ابزارهای مشابه دسکتاپ خود را ارائه می دهد، اما با طرح بازطراحی شده که به کاربران جدید فتوشاپ تجربه کاربری ساده تری را ارائه می دهد. این شامل ویژگی نوار وظایف زمینه‌ای است که در نسخه دسکتاپ فتوشاپ در ابتدای امسال به آن اضافه شد و به شما مراحل مرتبط و مهم در جریان کار را پیشنهاد می‌دهد.

ابزارهایی که جریان کاری مشابه مانند ابزارهای استفاده شده برای انتخاب اشیاء و رتوش تصاویر را به اشتراک می‌گذارند، با هم در نوار ابزار نامگذاری و گروه‌بندی می‌شوند تا نرم‌افزار راحت‌تر قابل ناوبری شود.

این نما را می توان برای خلاقان با تجربه ای که ظاهر نسخه دسکتاپ رابط کاربری فتوشاپ را ترجیح می دهند غیرفعال کرد. ادوبی اعلام کرده است که قابلیت‌های دسکتاپ مانند ابزار چسباندن، ابزار قلم، پشتیبانی از اشیاء هوشمند، ابزار انتخاب چندضلعی و موارد دیگر به زودی اضافه خواهند شد.

فتوشاپ در وب همچنین به کاربران امکان می‌دهد دیگران را به همکاری در پروژه‌ها دعوت کنند و به افرادی که فتوشاپ فعال ندارند اجازه می‌دهد فایل‌ها را مشاهده کنند و نظر دهند.

سرویس فتوشاپ مبتنی بر وب به‌عنوان بخشی از تمام بسته‌های پرداختی فتوشاپ (که با قیمت‌هایی از ۹٫۹۹ دلار در ماه آغاز می‌شود) در دسترس قرار می‌گیرد و در زمان راه‌اندازی به عنوان یک تجربه رایگان قابل استفاده در دسترس نخواهد بود. ادوبی از ماه ژوئن سال گذشته پس از انتشار بتای اولیه فتوشاپ وب در سال ۲۰۲۱، نسخه “فریمیوم” تجربه فتوشاپ برای وب را آزمایش کرد.

شرکت در گذشته اعلام کرده بود که امیدوار است نسخه رایگانی از سرویس را ارائه دهد که بیشتر عملکردهای اصلی فتوشاپ روی دسکتاپ را فراهم کند. اما اشلی استیل، معاون ارشد رسانه‌های دیجیتال ادوبی، به The Verge گفته است که شرکت نرم‌افزار خلاقانه “برنامه‌های فوری برای ارائه نسخه فریمیوم ندارد” و کاربران جدید می‌توانند به جای آن، قبل از خرید اشتراک، با مشاهده “دموهای تعاملی رایگان و آموزش‌های درون برنامه‌ای” فتوشاپ در وب را در وب‌سایت ادوبی بررسی کنند.

 

1 دیدگاه برای “عرضه نسخه جدید وب فتوشاپ با قابلیت های هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.