عرضه گوشی میان‌ رده ویوو Y78 با دوربین 64 مگاپیکسلی

گوشی موبایل ویوو Y78 با صفحه نمایش AMOLED و پردازنده اسنپدراگون ۶۹۵ به صورت جهانی عرضه شد.

به گزارش تکناک، بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده جهانی با حضور فراوان رقبا در حال رونق است. ویوو یکی از بازیگران قابل توجه در اروپا و آسیا با نمایندگی گسترده از دستگاه‌های Vivo است. سری Y  Vivo شامل گوشی‌های هوشمند بودجه کم و میان‌رده این برند می‌شود. امروزه این برند رقیب قدرتمندی را در قالب Vivo Y78 برای این خط تولید آورده است.

امروز ویوو سنگاپور گوشی Y78 را معرفی کرد. همانطور که برای یک گوشی میان‌رده معمول است، این راه‌اندازی بدون تبلیغات زیاد یا بازاریابی جذاب انجام شد. با این حال، این گوشی مشخصات مناسبی مانند پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ و نمایشگر OLED دارد. لازم به ذکر است که این Vivo Y78 با ورود به بازار سنگاپور، نسخه‌ای از گوشی مشابهی است که در چین به تازگی معرفی شده است. این دستگاه جدید با نمایشگر بزرگتر و چیپست متفاوتی عرضه شده است. به ویژه شباهتی به گوشی Vivo Y78+ دارد، اما با این حال تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز دارد.

مشخصات VIVO Y78

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های گوشی ویوو Y78 ، نمایشگر ۶.۷۸ اینچی آن است. این صفحه نمایش AMOLED با رزولوشن Full HD+ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. صفحه‌های نمایش AMOLED در نهایت در بازار میان‌رده محبوبیت پیدا می‌کنند و VIVO Y78 آخرین رقیبی است که به این بخش رنگ‌های زنده و مشکی واقعی را می‌آورد. این گوشی همچنین نسبت تصویر 20:9 و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر دارد. نمایشگر کمی منحنی شده است و حس پرمیومی به گوشی اضافه می‌کند. ضخامت آن ۷.۹ میلی‌متر است و با وزن ۱۷۷ گرم، بسیار سبک و نازک است.

ویوو مجبور شد برخی از گوشه ها را کاهش دهد تا قیمت را جذاب نگه دارد. بدنه این گوشی پلاستیکی است، اما نکته خوب این است که بدنه آن IP54 است. این رتبه‌بندی باعث مقاومت گوشی در برابر گرد و غبار شده و به آن اجازه می‌دهد که در برابر برخی برخوردهای آب مقاومت کند.

درباره دوربین، گوشی Vivo Y78 با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با نور f/1.8 و OIS بسته شده است. همچنین دارای دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در پشت و دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی است. این ترکیب از آنچه معمولاً در گوشی‌های هوشمند سری Y Vivo می‌بینیم متفاوت است. این گوشی برای سلفی و تماس‌های ویدیویی، دارای دوربین ۱۶ مگاپیکسلی است که درون یک سوراخ در مرکز نمایشگر قرار داده شده است.

این گوشی از پردازنده کوالکام اسنپدراگون ۶۹۵ بهره می‌برد. در حال حاضر، این چیپست به لحاظ عملکرد در حال قدیمی شدن است، اما به طور کلی قابل قبول است و امکان اتصال 5G را فراهم می‌کند. این گوشی دارای ۸ گیگابایت رم است که برای عملکردهای چند وظیفه‌ای مناسب تلقی می شود. حافظه داخلی آن تا ۲۵۶ گیگابایت است و هیچ فضایی برای کارت حافظه microSD برای افزایش حافظه در دسترس نیست. این گوشی با سیستم عامل Funtouch OS 13 از جعبه خارج می‌شود.

گوشی Vivo Y78 دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر با قابلیت شارژ سریع ۴۴ وات است. این گوشی همراه با یک شارژر ۱۱ ولت / ۴ آمپر و یک کابل USB Type-C در جعبه عرضه می‌شود.

زمان عرضه و سایر جزئیات

این گوشی با افکت‌های متحرک در رنگ‌های Dream Gold و Flare Black به فروش می‌رسد. متأسفانه، اطلاعات قیمت هنوز اعلام نشده است. با این حال، هرچه زودتر قیمت مشخص شود، این پست به روزرسانی خواهد شد.

در اخبار مرتبط، Vivo برای عرضه گوشی‌های Vivo S17 و S17 Pro در چین آماده شده است و جزئیات بیشتری امروز منتشر شده است. همانطور که در مورد Vivo Y78 اشاره شد، احتمالاً این گوشی‌ها به عنوان Vivo V28 و V28 Pro در آینده به صورت جهانی عرضه خواهند شد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.