عرضه گوشی پوکو F5 با قابلیت‌های فوق‌العاده

طبق گزارش جدید، به نظر می رسد که گوشی POCO F5 تا چند هفته دیگر بدون پردازنده اسنپدراگون سری 800 در هند عرضه خواهد شد.

گوشی های سری POCO F معمولاً یکی از پرطرفدارترین گوشی ها در بخش گوشی های هوشمند است. این جذابیت و محبوبیت در زمان عرضه Pocophone F1 به وجود آمد.

به گزارش تکناک، در حال حاضر، POCO (android-based midrange smartphones by Xiaomi’s sub-brand POCO ) بیشتر با تغییر نام و برخی ویژگی‌های ظاهری شبیه گوشی های موجود Redmi یا Xiaomi، آنها را به‌صورت بین‌المللی عرضه می‌کند. کاربران با توقعات زیادی در انتظار POCO F5 و POCO F5 Pro هستند. POCO F5 Pro ممکن است یک مدل تغییر یافته و منحصر به فرد از Redmi K60 عرضه شده در چین باشد. و به نظر می‌رسد POCO F5 نسخه تغییر یافته Redmi Note 12 Turbo معرفی نشده، باشد. طبق یک گزارش جدید، POCO F5 5G با اسنپدراگون 7+ نسل ۲ در تاریخ 6 آوریل عرضه خواهد شد.

آغاز سلطنت دستگاه جدید POCO از 6 آوریل

طبق گزارش جدید، به نظر می رسد که گوشی POCO F5 تا چند هفته دیگر در هند عرضه خواهد شد. برخلاف نسل های قبلی، به نظر می رسد POCO F5 شامل پردازنده اسنپدراگون سری 800 نخواهد بود. در عوض، پردازنده جدید Snapdragon 7+  نسل ۲ در آن به کار خواهد رفت. با توجه با اینکه این دستگاه نسخه‌ی تغییریافته Redmi Note 12 Turbo است، انتظار می‌رود این دستگاه ردمی نیز در چند روز آینده عرضه شود و راه را برای عرضه POCO F5 در هند و بازارهای جهانی باز کند.

اگرچه در گزارش مذکور تنها به هند اشاره شده است، اما تقریباً ورود این گوشی در همان تاریخ به بازارهای بین المللی نیز قطعی است. در گذشته، POCO X5 و POCO X5 Pro در بازارهای بین المللی عرضه شدند و بازار هند نسخه Pro را در همان تاریخ دریافت کرد. طی چند روز گدشته، نوع پایه آن در بازار هند در دسترس قرار گرفته است.

مشخصات ادعایی گوشی POCO F5

با توجه به افشای اطلاعاتی مربوط به Redmi Note 12 Turbo، برخی ویژگی‌های POCO F5 نیز مشخص است. طبق اطلاعات فاش شده، POCO F5 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رفرش ریت 120 هرتز مانند دستگاه‌های دیگر شیائومی خواهد بود. این گوشی همچنین دارای رزولوشن Full HD+ و اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهد بود. این قابلیت برای اولین بار در خانواده Redmi Note 12 به کار گرفته خواهد شد و همه دستگاه‌های دیگر دارای اسکنرهای جانبی هستند. البته همین ویژگی در POCO F5 نیز وجود خواهد داشت.

POCO F5 همچنین شامل باتری 5500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی خواهد بود. این دستگاه یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و یک دوربین عکاسی فوق عریض 8 مگاپیکسلی و احتمالا طبق انتظارات یک سنسور تزئینی 2 مگاپیکسلی سوم، یا شاید یک سنسور ماکرو یا عمق خواهد داشت. این دستگاه احتمالاً با اندروید 13 و رابط کاربری MIUI 14 ارائه خواهد شد.

POCO F5 PRO

کنجکاوی کاربران درباره عرضه F5 Pro در کنار نسخه پایه و یا تنها معرفی گوشی  POCO F5 در 6 آوریل است. طبق اطلاعات فاش شده، نسخه Pro یک Redmi K60 تغییر یافته است. یعنی همان صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED را به همراه خواهد داشت، اما وضوح آن کمی بالاتر و 3200 × 1440 پیکسل خواهد بود. این رزولوشن 1.5K در میان برندهای چینی رواج دارد. این دستگاه همچنین دارای تراشه Snapdragon 8+  نسل ۱ با حداکثر 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی خواهد بود. اما عرضه همه نسخه ها در بازارهای جهانی هنوز مشخص نیست.

F5 Pro احتمالا شامل دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی شامل OIS، سنسور 8 مگاپیکسل فوق عریض و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی خواهد بود. این دستگاه همچنین بلندگوهای استریو، Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.3، همان باتری 5500 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 67 واتی را به همراه خواهد داشت. بزرگترین تفاوت آن با نسخه پایه شارژ بی سیم 30 واتی آن خواهد بود.

POCO کمپینی از تیزرها را قبل از عرضه آغاز خواهد کرد. پس منتظر اطلاعات بیشتر در مورد سری F5 باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.