عرضه Mac Pro به بازار با چیپ M2 Ultra

اپل بالاخره با استفاده از چیپ M2 Ultra، حرکت خود را از اینتل به پایان می‌رساند و با عرضه Mac Pro جدید آن را تکمیل می‌کند.

به گزارش تنکاک، این دستگاه با قابلیت پیکربندی تا ۱۹۲ گیگابایت حافظه، با قیمتی حداقل ۶,۲۹۹ دلار در هفته آینده عرضه خواهد شد.

هر Mac Pro از مدل M2 Ultra با 24 هسته CPU و تا 76 هسته GPU استفاده خواهد کرد. قاب سیستم طراحی فیزیکی خود را با آخرین نسخه از Intel Xeon Mac Pro به اشتراک می گذارد و گزینه های عمودی و نصب در رک نیز در دسترس خواهد بود.

به جای استفاده از کارت اختیاری AfterBurner برای ویدئوی ProRes، اپل می گوید که رایانه جدید آن قدرت هفت کارت AfterBurner را دارا خواهد بود و این قابلیت را دارد که 22 سیگنال دوربین را مستقیما به فرمت ProRes دریافت کند.

این سیستم دارای ۸ پورت Thunderbolt و دو عدد Ethernet Gigabit می باشد. کارت های توسعه PCIe Gen 4 اکنون به عنوان یک گزینه در دسترس است و پنج اسلات برای کارت های ویدئو، شبکه، صدا و کارت های ورود و خروج ویدئو وجود دارد. با این حال هنوز خبری از گرافیک شخص ثالث نیست.

اپل در ابتدا گفت که انتقالش از چیپ های اینتل دو سال طول خواهد کشید. این بیان در سال 2020 صورت گرفت. با اینکه Mac Pro این مهلت را به سه سال تمدید کرد، به نظر می رسد که انتقال کامل شده است. اپل بالاخره محصولاتش را به طور کامل از اینتل جدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.