شایعه عجیب در مورد علت آتش سوزی جنگل هاوایی

برخی گمانه زنی ها می گوید آتش سوزی جنگل هاوایی که هفته گذشته 110 نفر را کشت، یک فاجعه طبیعی نبود، بلکه تلاشی عمدی برای تبدیل سریع مائویی به یک شهر هوشمند است.

به گزارش تکناک، شایعات حاکی از آن است که کنفرانسی در ماه ژانویه در مائوئی برگزار شد و در آن مذاکراتی در مورد تبدیل مائویی به یک شهر هوشمند انجام شد.  به زودی، جلسه دیگری برگزار می شود که در آن تصمیم گرفته می شود که چگونه هوش مصنوعی (AI) جایگزین شکل فعلی حکومت شود.

این شایعات در مورد آتش سوزی جنگل هاوایی از یک تصور راست‌گرای رایج سرچشمه می‌گیرد که سازمان‌هایی مانند سازمان ملل متحد و مجمع جهانی اقتصاد می‌خواهند به زور و سریع شهرها را به «شهرهای هوشمند» تبدیل کنند. طبق این توطئه شهر 15 دقیقه‌ای به شهری گفته می شود که نیازهای روزانه مردم با 15 دقیقه پیاده روی، دوچرخه یا حمل و نقل قابل دسترسی است.

آسوشیتدپرس گزارش داد که هر دوی این ادعاها در مورد آتش سوزی جنگل هاوایی نادرست بودند زیرا کنفرانس ژانویه در مورد رسیدگی به مسائل نوظهور در بخش فناوری اطلاعات در سطح جهان بود و به طور مشابه، کنفرانس ماه آینده به صراحت بر استفاده از هوش مصنوعی در مائوئی متمرکز نیست، بلکه برای این موضوع است که چگونه دولت ها در سراسر ایالت می توانند فناوری های نوظهور را بهتر تطبیق دهند.

تصاویر نادرست به ایجاد ترس دامن می زند

کاربران شبکه های اجتماعی نیز تصاویری از آتش سوزی جنگل هاوایی را منتشر کرده اند که سوء برداشت است و به اشتباه به تصویر کشیده شده اند تا دستور کار و حدس و گمان خود را پیش ببرند. یکی از کاربران X در وب سایت پستی منتشر کرد و ادعا کرد که آتش سوزی های جنگلی ناشی از سلاح های انرژی مستقیم است.

اما X این ادعا را بررسی کرد و متوجه شد که این تصویری از یک پالایشگاه نفت در اوهایو است که در حال سوختگی کنترل شده است که باعث ظاهر شدن “ستون های نور” در آسمان شده است.

دکتر لنا فریشلیچ، کارشناس تئوری‌های توطئه، در مصاحبه‌ای با DW می‌گوید: زمان‌های بحران همیشه دوران شکوفایی، اطلاعات نادرست و افسانه‌های توطئه هستند. این به این واقعیت مربوط می شود که اطلاعاتی بسیار نامطمئنی در این شرایط وجود دارد.

تحقیقات در مورد علتآتش سوزی جنگل هاوایی در حال انجام است. ما می دانیم که آتش سوزی ها به دلیل بادهای شدید طوفان دورا که هرگز به هاوایی نرسیدند گسترش یافتند. به گفته مقامات، آتش سوزی های جنگلی به دلیل ترکیبی از هوای گرم و خشکسالی ایجاد شده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.