فرش جادویی علاءالدین رنگ واقعیت می گیرد

در پیشرفتی که می‌تواند با رویاهای آینده‌نگر اتومبیل‌های پرنده، رقابت کند، شرکت “Applied eVTOL Concepts” از طرح های مفهومی  Epiphany Transporter رونمایی کرد.

به گزارش تکناک، در یک بیانیه مطبوعاتی این شرکت ادعا می کند که، حمل و نقل شخصی و جذابیت فرش جادویی علاءالدین را با فناوری پیشرفته VTOL (برخاست و فرود عمودی) ترکیب کرده است.

برخلاف هواپیماهای سنتی با بال‌های پهن، این خودروی پرنده جمع‌وجور دارای پیشرانه‌های حفاظ دار دو حالته است که آن را قادر می‌سازد مانند یک هلیکوپتر شناور شود و به پرواز کروز با سرعت بالا شبیه به هواپیما برسد.

Epiphany Transporter که زاییده فکر مایکل موشیر، بنیانگذار، مدیر عامل و طراح اصلی مفاهیم کاربردی eVTOL و همکارش راب بولاگا، مهندس ارشد و کارشناس ارشد آیرودینامیک است، هدف خود را متحول کردن تحرک هوایی شهری (UAM) قرار داده است.

رانشگرها که در اصل تحت کمک مالی دارپا )سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته) دفاعی توسعه یافته بودند، توانایی خود را در بیش از ربع قرن آزمایش و اصلاح، از جمله آزمایش در تونل های باد و پروازهای نمونه سرنشین دار، ثابت کرده اند.

اعتماد موشیر به رانشگرهای اختصاصی آنها تزلزل ناپذیر است: او می گوید: ما دلایل زیادی داریم که به توانایی پیشرانه های حفاظ دار دو حالته خود که در حالت واقعی ثابت شده اند و همچنین طراحی خودروی پیشرفته خود باور داشته باشیم تا در پرواز مطابق انتظار عمل کنند.

از مخفی کاری تا واقعیت

در قلب جذابیت Epiphany Transporter ویژگی های قابل توجهی نهفته است که آن را به ایده تحول برانگیز در دنیای تحرک شخصی تبدیل می کند. حمل و نقل با برد پیش بینی شده بیش از 300 مایل و حداکثر سرعت 160 مایل در ساعت، نوید سفر سریع و کارآمد را می دهد.

این وسیله نقلیه می‌تواند در سطح صدای فوق‌العاده آرام کمتر از 55 دسی‌بل در فاصله 50 فوتی کار کند، که آن را به محیط‌های شهری اضافه کرده و به جذابیت آن می‌افزاید. فضای داخلی دو مسافر، چمدان‌ها و حتی چوب‌های گلف را در خود جای می‌دهد که نوید یک تجربه سفر بی‌نظیر را می‌دهد.

یکی از ویژگی های برجسته این وسیله نقلیه اندازه آن است که با خودروهای تسلا مدل S قابل مقایسه است. به لطف پیشرانه‌های تاشو، Epiphany Transporter می‌تواند در یک گاراژ استاندارد یک ماشین قرار بگیرد.

مدل کامپیوتری دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) راب بولاگا، که در طی 25 سال بهبود یافته است، به طور دقیق عملکرد رانشگر را در حاشیه قابل توجه 2٪ پیش بینی می کند و کارایی و ایمنی خودرو را تضمین می کند.

ورود به بازار و راه پیش رو

سفر Applied eVTOL Concepts به سمت تحقق رویای Epiphany Transporter یکی از نمونه های همکاری فداکارانه و تزلزل ناپذیر بوده است. مشارکت موشیر و بولاگا که یادآور طراحی پیشرانه «توزیع شده» خودرو است، در زنده کردن این نوآوری مؤثر بوده است.

با عبور از مرحله توسعه این شرکت به هدف خود نزدیک تر می شود این شرکت قصد دارد فرآیند ساخت نمونه اولیه، آزمایش و صدور گواهینامه را تسریع بخشد و راه را برای معرفی Epiphany Transporter به بازار جهانی که مشتاقانه منتظر است، هموار کند.

در دنیایی که خودروهای پرنده مدت‌ها نمادی از آینده بوده‌اند، Epiphany Transporter به عنوان تجسمی ملموس از همان آینده ظاهر می‌شود و رویای یک وسیله نقلیه که پرواز می کند را عملی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.