اگر به میانسالی رسیده‌اید حتما این کار را در خانه انجام دهید

فشار خون بالا

حدود نیمی از افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری های مرتبط با فشار خون به طور منظم بر شرایط خود نظارت می‌کنند،اما دستورالعمل های پزشکی افراد میانسال را تشویق می‌کند که بیشتر این کار را در خانه انجام دهند.

به گزارش تکناک، بر اساس یک نظرسنجی جدید،تنها 48 درصد از افراد بین 50 تا 80 سال که از داروهای فشار خون استفاده می کنند به طور مکرر فشار خون خود را در خانه یا جاهای دیگر کنترل می کنند.

همچنین فقط 62 درصد از افراد مبتلا به این عارضه ادعا می کنند که پزشک به آنها توصیه کرده است که این آزمایش ها را انجام دهند.شرکت کنندگانی که گزارش دادند پزشک متخصص به آنها توصیه کرده است که  فشار خون خود را در خانه کنترل کنند،سه و نیم برابر بیشتر از کسانی بودند که یادشان نمی آمد دکتر چنین چیزی را به آنها گفته باشد.

این نتایج به اهمیت بررسی علل شکست بیماران در معرض خطر در بررسی فشار خون و دلایلی که پزشکان به آنها توصیه نمی کنند این کار را انجام دهند،و همچنین توسعه راهبردهایی برای تشویق بیشتر افراد مبتلا به این عارضه برای نظارت مرتب بر وضعیتشان،اشاره می کند. به گفته نویسندگان این تحقیق، این مطالعه ممکن است برای کمک به بیماران درجهت طول عمر بیشتر و حفظ سلامت قلب و مغز آنها بسیار مهم باشد.

تحقیقات قبلی نشان داده است که نظارت منظم فشارخون در خانه ممکن است به کنترل کردن این عارضه کمک کند و کنترل بیشتر می‌تواند خطر مرگ و میر ناشی از حوادث قلبی عروقی از جمله سکته و حملات قلبی و همچنین اختلالات شناختی و زوال عقل را کاهش دهد.

این یافته ها در مجله JAMA Network Open توسط تیمی از پزشکی میشیگان در مرکز پزشکی دانشگاهی دانشگاه میشیگان منتشر شده است. این داده ها از یک نظرسنجی ملی در مورد روند پیری سالم و بر اساس گزارشی است که سال گذشته منتشر شد.

این نظرسنجی که در مؤسسه سیاست‌گذاری و نوآوری مراقبت‌های بهداشتی U-M انجام شد و توسط Michigan Medicine و AARP پشتیبانی شد، از بزرگسالان 50 تا 80 ساله در مورد شرایط سلامت مزمن، نظارت بر فشارخون خارج از محیط‌های کلینیک و تعامل با پزشکان در مورد فشار خون سؤالاتی را مطرح کرد. نویسندگان مطالعه ملانی وی اسپرینگر، دکتر، ام اس، از دپارتمان عصب شناسی پزشکی میشیگان، و دبورا لوین، MD، M.P.H. از دپارتمان پزشکی داخلی، با تیم NPHA برای توسعه سوالات نظرسنجی و تجزیه و تحلیل اطلاهاعات بدست آمده با یکدیگر همکاری کردند.

اطلاعات مقاله جدید از 1247 پاسخ‌دهنده به دست آمده است که گفته‌اند یا برای کنترل فشار خون خود دارو مصرف می‌کنند یا یک بیماری مزمن دارند که نیاز به کنترل فشار خون دارد،مثل سابقه سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب، نارسایی احتقانی قلب،دیابت، بیماری مزمن کلیوی یا فشار خون بالا.

از میان آنها، 55درصد گفتند که دستگاه فشارخون دارند، اگرچه برخی گفتند که هرگز از آن استفاده نمی کنند. در میان افرادی که از آن استفاده می‌کنند، تفاوت زیادی در دفعات بررسی فشارشان وجود داشت و فقط حدود نیمی از آنها گفتند که اطلاعاتی که از دستگاه خود بدست می آورند را به یک پزشک نشان می دهند.

نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می کنند که نظارت بر فشارخون در خانه نتیجه منجر به کاهش فشار خون می شود و مقرون به صرفه نیز هست. آنها می گویند که نتایج نشان می دهد که باید پروتکل هایی برای آموزش بیماران در مورد اهمیت نظارت بر فشار خون خود و به اشتراک گذاری آن با پزشکان در نظر گرفته شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.