کاهش حجم فایل های ویدیویی با کمک هوش مصنوعی

شرکت Deep Render مدعی است با فناوری هوش مصنوعی فشرده‌سازی ویدیویی خود می‌تواند اینترنت را نجات دهد.

به گزارش تکناک، شرکت ادعا می‌کند که فشرده‌سازی ویدیویی آن در حال حاضر منجر به کاهش 5 برابری حجم فایل‌ها شده است.

Deep Render یک استارتاپ است که هوش‌مصنوعیرا برای مشکل فشرده‌سازی کامپیوتری که چند دهه است وجود دارد، هدف گذاری کرده است. این شرکت، فناوری فشرده‌سازی ویدیویی را کاملاً مبتنی بر هوش‌مصنوعی توسعه داده است و ادعا می‌کند حجم فایل‌های ویدیویی را به نسبت 5 برابر کاهش می‌دهد و هدف آن بهبود تا 50 برابر است.

این شرکت به تازگی وارد برنامه شتاب‌دهی استارتاپ Intel Ignite شده است، که منجر به ارائه ویدیوی زیر شده است.

در حال حاضر، مفیدترین الگوریتم‌های فشرده‌سازی، فایل‌های ویدیویی را با حفظ تصاویر با کیفیت و صداهای با کیفیت بالا کوچکتر می‌کنند. همانطور که در فیلمی که در بالا از Intel Ignite نشان داده شده، ذکر شده است، انتقال داده‌های ویدیویی یک مشکل عظیم برای زیرساخت اینترنت است. علاوه بر این، ویدیوها و استریم‌های با کیفیت بالا، نرخ فریم سریع و رزولوشن بالا وابسته به داده، در حال افزایش محبوبیت هستند.

کری بسنبروک و ارسلان ظفر در حالی که دانشجویان علوم کامپیوتر در دانشگاه امپریال لندن بودند، Deep Render را تأسیس کردند. این دو نفر ادعا می‌کنند که نیازهای ویدیویی پیشرفته امروزی موجب افزایش حجم داده می‌شوند، در حالی که تکنیک‌های فشرده‌سازی سنتی و اینترنت تحت فشار قرار می‌گیرند. بنابراین، افرادی که انتظار تجربه‌های ویدیویی آنلاین عالی را دارند، معمولاً باید با نرخ فریم پایین، سقوط فریم‌ها، لغزش، آرتیفکت‌ها و سایر اثرات جانبی غیرقابل قبول محدودیت پهنای باند روبه‌رو شوند.

این دو نفر از Deep Render با اطمینان معتقدند که “می‌توانند این مشکل را حل کنند”. فناوری هوش‌مصنوعی فشرده‌سازی آن‌ها رویکردی کاملاً مبتنی برهوش‌مصنوعی را دنبال می‌کند و از روش‌های قدیمی صرف نظر می‌کند و به داده‌های ویدیویی اصلی از طریق فشرده‌سازی مبتنی بر هوش مصنوعی اعمال می‌شود. Zafar توضیح می‌دهد که “فشرده‌سازی کاملاً مربوط به بهره‌برداری از بارهای تکراری در داده است” و ادعا می‌کند که فشرده‌سازی هوش‌مصنوعی Deep Render “بهره‌برداری از بارهای تکراری را به صورت بسیار دقیق‌تری انجام می‌دهد و هر پیکسل، حرکات آن و مقصد آن در توالی فریم را پیگیری می‌کند”.

در حال حاضر، اعلام شده است که Deep Render “حجم فایل‌ها را به نسبت 5 برابر کاهش داده است” و برآوردها می‌گویند که این فناوری فشرده‌سازی هوش‌مصنوعی می‌تواند فایل‌هایی با حجم 50 برابر کوچکتر نسبت به فناوری‌های مانند H.264 ارائه دهد.

شما می‌توانید درباره این شرکت در وبسایت آنها بیشتر بخوانید. متأسفانه، نمایش فناوری در صفحه اصلی وبسایت، مختص شرکای تجاری و سرمایه‌گذاران است. در مورد سرمایه‌گذاران، Deep Render در ماه مارس مبلغ 9 میلیون دلار در یک دوره سرمایه‌گذاری سری A جمع آوری کرد. این سرمایه‌گذاری ارزش این استارتاپ را 30 میلیون دلار تعیین کرد. Deep Render همچنین مبلغ 2.7 میلیون دلار کمک مالی از شورای نوآوری اروپا دریافت کرد.

رقیب بزرگ سبز

شرکت‌های فناوری دیگری که علاقه‌مند به بهره‌برداری از هوش‌مصنوعی در فشرده‌سازی ویدیو هستند، شامل شرکت‌های بزرگی مانند DeepMind تحت حمایت Alphabet، Disney و Nvidia هستند.

در ماه فوریه، جرد والتون، ویرایشگر GPU Hardware در Tom، درباره فناوری Video Super Resolution شرکت Nvidia تحقیق و تفکر کرد. بدیهی است که این فناوری ویدیو، که قادر است ویدیوهای با کیفیت پایین را به 4K ارتقا دهد، بر فناوری مشابه DLSS معروف‌تر این شرکت تکیه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.