فناوری جدید فورد برای بازگرداندن خودروهای قسطی

اختراع جدید فورد به بانک ‌ها این امکان را می ‌دهد تا با استفاده از فناوری‌ های جدید، در صورتی که مالک مکرراً از پرداخت اقساط خودرو خودداری کرد، خودرو را بازپس گیری کند.

به گزارش تکناک، فورد در یک گزارش رسانه ‌ای ادعا کرد که  حق ثبت اختراع “سیستم و روش‌ های بازپس گیری خودرو ” را طراحی کرده است. با توجه به پرونده ‌های ثبت اختراع منتشر شده قبلی، سیستم جدید که توانایی غیرفعال کردن یک یا چند عملکرد خودرو را دارد، می ‌تواند در هر خودروی فوردی نصب شود. فورد ادعا می ‌کند که با استفاده از این سیستم، تمامی عملکردهای خودرو مانند تهویه مطبوع و موتور، می تواند غیرفعال شود و با این سیستم، وسایل نقلیه خودران یا نیمه خودران می ‌توانند از محل اولیه به مکان ثانویه منتقل شوند که یدک ‌کشی آن ها را آسان‌ تر کند.

بر اساس سابقه وضعیت مالی، ممکن است به وسیله نقلیه دستور داده شود که به نمایندگی فروش یا مستقیما به مرکز اسقاط فرستاده شود.

جزئیات بیشتری از این که سیستم بازپس ‌گیری خودروی فورد به چه صورتی عمل می‌ کند وجود ندارد اما منابع نشان می‌ دهند که ممکن است یک “کامپیوتر باز پس ‌گیری” در همه خودروهای آینده نصب شود تا سیستم به درستی کار کند. به نظر می رسد برای این کار هیچ سخت افزار اضافی برای عملکرد فناوری جدید مورد نیاز نیست .

سیستم فورد قبل از شروع باز پس گیری، چندین اخطار صادر می ‌کند و پس از آن، سیستم به تدریج ویژگی‌ های خودرو را غیرفعال می‌ کند، ابتدا ویژگی ‌هایی مانند کنترل صندلی و کروز کنترل و سپس ویژگی ‌های جدی ‌تری مانند سیستم تهویه مطبوع، قفل باز و بسته کردن درب ها و سوئیچ خودرو.

هر زمان که صاحب خودرو سوار ماشین شود، صدای اخطار همچنان پخش می شود و اگر قدم خاصی از طرف مالک خودرو صورت نگیرد، سیستم اقدامات شدیدتری را انجام می دهد که مالک را به طور کامل از خودرو دور نگه می‌ دارد.

استفاده از این حق ثبت اختراع جدید فورد ممکن است برای بانک ‌ها یا شرکت‌ ها مفید باشد، اما برای طبقه کارگر که در تأمین هزینه‌ های زندگی خود مشکل دارد، به نظر ظالمانه می‌ رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.