جدیدترین تلویزیون سونی رونمایی شد

اولین تلویزیون QD-OLED جهان با نرخ تازه سازی 120 هرتز و فرمت Dolby Vision از  سوی شرکت سونی با نام Sony A95L در رویداد MWC 2023 رونمایی شد. 

به گزارش تکناک، در حالی که سامسونگ و ال‌ جی در اوایل امسال در نمایشگاه CES 2023 از سری تلویزیون‌ های 2023 خود رونمایی کردند، سونی منتظر بود تا در رویداد MWC 2023 از تلویزیون‌ های جدید خود رونمایی کند. این شرکت تلویزیون‌های LCD با نور مستقیم پس ‌زمینه، تلویزیون‌ های Mini-LED و تلویزیون ‌های OLED را در مجموعه تلویزیون ‌های جدید خود دارد و تلویزیون پرچم ‌دار آن از پنل QD-OLED سامسونگ استفاده می‌ کند.

تلویزیون Sony A95L جانشین تلویزیون QD-OLED A90L سال گذشته است که برنده جایزه شده بود و از نسل دوم پنل QD-OLED سامسونگ دیسپلی با حجم رنگ بهبود یافته و حداکثر روشنایی را داراست. این تلویزیون در ابعاد 55، 65 و 77 اینچی عرضه می‌ شود و دارای پنل 4K QD-OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، HDR10، HDR10+، HLG و Dolby Vision است. سونی ادعا می‌ کند که تلویزیون جدیدش دو برابر سال گذشته روشنایی دارد، به این معنی که باید انتظار 1500 نیت یا بیشتر را داشته باشیم . این اولین تلویزیون QD-OLED جهان با فرمت دالبی ویژن 120 هرتز است.

تلویزیون Sony A95L (Japanese multinational conglomerate corporation) با طراحی بسیار ساده و پایه رومیزی قابل تنظیم، ارائه شده است که پایه قابل تنظیم آن  به سه شکل متفاوت، به نیازهای کاربران می‌ پردازد. تلویزیون دارای چهار درگاه HDMI است، اما تنها دو درگاه آن HDMI 2.1 برای بازی‌ های 4K با نرخ بالای 120 هرتز است.

این تلویزیون از رابط کاربری Google TV بر پایه Android TV پشتیبانی می‌ کند و می‌ تواند به صورت همزمان دو ویدئو را نمایش دهد (Multi View). به عنوان مثال، شما می‌ توانید بازی مورد علاقه‌ تان را روی کنسول بازی اجرا کرده و در نیمه دیگر صفحه نمایش، همان بازی را در YouTube تماشا کنید.

سونی نیز مانند سامسونگ، یک منوی بازی را برای تلویزیون خود ارائه کرده است که تنظیمات ضروری مانند VRR، کاهش تاری حرکت، اکولایزر سیاه و قابلیت Crosshair را نمایش می‌دهد. هنگامی که این تلویزیون به PS5 متصل می‌ شود، ویژگی‌ های بیشتری مانند تنظیم خودکار HDR و تنظیمات تصویر برای بازی‌ های FPS و RTS را ارائه می‌ دهد. این تلویزیون برای والدین نیز قابلیتی فراهم کرده است که به آن‌ها اجازه می‌ دهد ویدیوهایی را پخش کنند که به بچه‌ها برای خوابیدن کمک کند. همچنین، بخش Eco این تلویزیون به کاربران این امکان را می‌ دهد که با کاهش مصرف برق، تنظیمات تلویزیون را با محیط زیست سازگار کنند.

سایر ویژگی‌های دیگر این تلویزیون خارق العاده شامل کنترل از راه دور با نور پس ‌زمینه ، BRAVIA Cam، سنسور نور داخلی، Acoustic Surface Audio+ با توییتر برای صدای بهتر، Dolby Atmos، Acoustic Center Sync برای همگام‌ سازی با نوار های صوتی سونی، AirPlay 2، Apple HomeKit، Google Assistant، الکسا، IMAX Enhanced، و Netflix Adaptive Calibrated Mode  می شود.

  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.