فواید اعجاب انگیز هندوانه برای سلامتی

مطالعات جدید به بررسی ارتباط بین مصرف هندوانه و بهبود عادات غذایی در کودکان و بزرگسالان و همچنین تأثیر آب هندوانه بر سلامت قلب و متابولیک پرداخته اند.

به گزارش تکناک،هندوانه بدون شک میوه ای خوش طعم و سرشار از مواد مغذی است. اکنون تحقیقات جدید نقش حیاتی آن را در افزایش کیفیت رژیم غذایی و حمایت از سلامت بیشتر قلب روشن می کنند.

مطالعه جدید منتشر شده در مجله Nutrients نشان می دهد که هندوانه می تواند جذب مواد مغذی و کیفیت کلی رژیم غذایی را در کودکان و بزرگسالان افزایش دهد. این تحقیق بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های بررسی ملی سلامت و تغذیه (NHANES)، نشان داد که کیفیت کلی رژیم غذایی در افرادی که هندوانه مصرف می‌کردند در مقایسه با افرادی که هندوانه مصرف نمی‌کردند، به طور قابل‌توجهی بهتر بود.

طبق این مطالعه، کودکان و مصرف کنندگان بزرگسال هندوانه، فیبر رژیمی، منیزیم، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین A و همچنین لیکوپن و سایر کاروتنوئیدها را دریافت کردند، در حالی که میزان مصرف قندهای اضافه شده و کل اسیدهای چرب اشباع شده در آن ها کاهش یافت. کریستن فولگونی، تحلیلگر پژوهشی و نویسنده این مطالعه، یافته های تحقیق خود را در نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا Nutrition 2023، که از 22 تا 25 جولای 2023 در بوستون برگزار شد، ارائه خواهد کرد.

علاوه بر مطالعه NHANES، مطالعه جدید دیگری نیز در مجله Nutrients منتشر شده است که بر اساس آزمایش قبلی در این زمینه تحقیقاتی است که نشان می دهد مکمل آب هندوانه از عملکرد عروق در طول هیپرگلیسمی(قندخون بالا) محافظت می کند.

این آزمایش برای بررسی اثرات مصرف 2 هفته مکمل روزانه آب هندوانه، به طور خاص بر اثرات تعدیل‌کننده موثر و سودمند ال-سیترولین و ال-آرژنین که دو ترکیب مهم در هندوانه هستند در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا انجام شد و بر روی فراهمی زیستی اکسید نیتریک و تغییر ضربان قلب توسط این ترکیبات، پرداخت.

دکتر جک لوسو، استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا گفت: ما تصدیق می کنیم که اگرچه جامعه مورد مطالعه کوچک بود (18 مرد و زن جوان سالم) و تحقیقات بیشتری در این زمینه نیاز است، اما این مطالعه به شواهد موجود در حمایت از مصرف منظم هندوانه برای سلامت قلبی-متابولیک اضافه می کند. علاوه بر ال سیترولین و ال آرژنین، هندوانه منبعی غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C و لیکوپن است که همگی می توانند به کاهش استرس اکسیداتیو کمک کرده و در پیشگیری از بیماری قلبی نقش داشته باشند.

دستورالعمل های غذایی برای آمریکایی ها (DGA) مصرف روزانه 1.5 تا 2.5 فنجان میوه را توصیه می کند و در حال حاضر، بزرگسالان و کودکان ایالات متحده از این هدف کوتاهی می کنند و فقط نیمی از میزان توصیه شده میوه را در روز مصرف می کنند. هندوانه یک میوه غنی از مواد مغذی و منبع عالی ویتامین C، منبع ویتامین B6 و یک راه عالی برای آب رسانی به بدن  با تنها 80 کالری در هر 2 فنجان است.

واقعیت این است که به لطف تنوع آب و هوایی که امکان تولید هندوانه را در تمام طول سال فراهم می کند، می توان از خوردن هندوانه در هر زمان لذت برد. حتما سعی کنید که هندوانه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی متعادل خود بگنجانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.