احتمال سرمایه گذاری انویدیا و اینتل در Arm

 دو طراح و تولیدکننده برجسته تراشه دنیا یعنی انویدیا و اینتل ممکن است به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی Arm معرفی شوند.

به گزارش تکناک، در حالی که Arm برای عرضه اولیه عمومی در بورس اوراق بهادار نیویورک آماده می‌شود، در تلاش است تا اینتل و نویدیا را به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی خود جذب کند.

جذب سرمایه‌گذاران اصلی می‌تواند ارزش Arm که از سوی سافت‌بانک حمایت می‌شود را افزایش دهد.

با توجه به گزارش فاینانشال تایمز، مذاکرات در مورد ارزش Arm بین سرمایه‌گذاران بالقوه و Arm همچنان ادامه دارد. انویدیا در سال ۲۰۲۲ در تلاش برای تصرف ۶۶ میلیارد دلاری Arm شکست خورد. به گزارش یک منبع آگاه انویدیا به یک قیمت سهام علاقه‌مند است که نشان بدهد ارزش کل Arm بین ۳۵ تا ۴۰ میلیارد دلار است. این در حالی است که Arm به دنبال ارزش بیشتری است و۸۰ میلیارد دلار را مدنظر دارد.

Arm هدف دارد تا از طریق صدور سهام در نیویورک در انتهای امسال تا ۱۰ میلیارد دلار جذب سرمایه کند. جذب سرمایه‌گذاران اصلی همچون اینتل و انویدیا می‌تواند انگیزه و شتاب را در یک صدور عمومی اولیه افزایش دهد، به‌ویژه زمانی که بازار برای صدور سهام جدید چالش برانگیز است.

به گزارش فاینانشال تایمز، ماسایوشی سون، بنیانگذار سافت‌بانک، به صورت شخصی در جذب سرمایه‌گذاران اصلی برای Arm مشغول به کار شده است، زیرا قبل از صدور عمومی اولیه، بر روی افزایش درآمد طراح تراشه تمرکز کرده است.

به گزارش فاینانشال تایمز، Arm و انویدیا به نظر می‌رسد با مقامات نظارتی آمریکا تماس گرفته‌اند تا از پیش برخی از مسائل محتمل درباره سرمایه‌گذاری اقلیتی چند صد میلیون دلاری پیش بینی شده پیشگیری کنند.

پیش از این، مقامات در آمریکا و اروپا به دلیل نگرانی درباره دسترسی محدود به مالکیت معنوی Arm برای رقبای آن، پیشگیری از تصرف انویدیا بر Arm را اعلام کرده بودند. به نظر می‌رسد انویدیا هنوز هم به دنبال به دست آوردن قسمتی از Arm است، اما اکنون بیشتر به مذاکره درباره قیمت علاقه‌مند است زیرا فقط قسمتی را در اختیار خواهد داشت.

به گفته بلومبرگ و فاینانشال تایمز، Arm ، اینتل و انویدیا تاکنون درباره این مذاکرات نظری ارائه نداده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.