فیلترهای موضوعی به نسخه دسکتاپ گوگل آمد

در ماه دسامبر، گوگل فیلترهای موضوعی را به عنوان بخشی از طراحی مجدد چرخ فلک در موبایل به نتایج جستجو معرفی کرد و اکنون این ویژگی قرار است به نسخه دسکتاپ بیاید.

به گزارش تکناک، جستجوی گوگل مدت‌هاست که فیلترهای موضوعی را برای نتایج جستجوی تصاویر، نقشه‌ها، خرید، ویدیوها، اخبار، کتاب‌ها، پروازها و امور مالی  در موبایل نشان می‌دهد. سال گذشته، گوگل موضوعات مرتبط (Topics) را اضافه کرد که با علامت بعلاوه مشخص می‌شوند.

فیلترهای موضوعی طبق ادعای گوگل به کاربر کمک می‌کند چیز جدیدی در مورد یک موضوع مرتبط به جستجوی کاربر به او ارائه شود.برای مثال، اگر «ایده‌های پخت غذا » را جستجوکنید، ممکن است موضوعاتی مانند «سالم» یا «آسان» را ببینید.ضربه زدن روی یک موضوع، آن را به درخواست جستجوی شما اضافه می کند و به شما کمک می کند تا به سرعت نتایج جستجوی خود را با تایپ کمتر اصلاح کنید.برای مثال، اگر روی «سالم» ضربه بزنید، ممکن است «گیاه‌خواری» یا «سریع» را ببینید.

در روزهای اخیر، این فیلترهای موضوعی در نتایج جستجوی دسکتاپ گوگل ظاهر شده اند. درست کنار ابزارها یک منوی کشویی “همه فیلترها” وجود دارد که لازم است زیرا دیگر هیچ چیز در جای ثابتی قرار ندارد و همه چیز بر اساس اینکه گوگل چه چیزی را برای هر جستجوی “مفید” می‌داند، مرتب می‌شود. این منوی کشویی در سمت راست و نزدیک لبه‌ صفحه‌ نمایش شما قرار دارد و ممکن است نیاز به پیمایش داشته باشد که متاسفانه یک معایب آن است.

در عین حال، در دستگاه‌های تلفن همراه (وب و اپلیکیشن)، گوگل یک طراحی گردونه‌ای را نشان می‌دهد که بعد از معرفی آیکون‌ها در چند سال پیش، هم‌اکنون از آیکون‌های همراه بی بهره  است. در صفحه‌های کوچک‌تر، حذف این قسمت کاملاً مشهود است زیرا می‌توانید تعداد بیشتری از تراشه‌ها را در هر صفحه ببینید، در حالی که این کار باعث می‌شود گردونه ظریف‌تر و تقریباً در پس‌زمینه ناپدید شود. هنوز مشخص نیست که آیا این تغییر به طور گسترده‌ای اعمال شده است یا خیر.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.