فیگور؛ ربات انسان‌نمای تقویت شده با GPT

به لطف همکاری بین شرکت‌های Figure و OpenAI، یک ربات انسان‌نما به نام Figure 01 اکنون می‌تواند با افراد در زمان واقعی مکالمه کند و بر اساس درخواست‌ها، کار انجام دهد

شرکت فیگور (Figure) اولین ثمره همکاری خود با OpenAI را برای افزایش قابلیت‌های ربات‌های انسان‌نما نشان داده است. در ویدئویی که امروز منتشر شد، رباتFigure 01 را می‌بینیم که در حال مکالمه در زمان واقعی است.

به گزارش تکناک، پیشرفت توسعه این ربات در شرکت Figure خارق‌العاده است. مدیر عامل این شرکت یعنی برت ادکاک، سال گذشته تعدادی از ربات‌های اصلی از شرکت‌های Boston Dynamics، Tesla Google DeepMind و Archer Aviation را گرد هم آورد و اولین ربات انسان‌نما تجاری با اهداف عمومی در جهان را توسعه داد.

در ماه اکتبر، فیگور 01 از قبل توانایی ایستادن داشت و وظایف اصلی خود را انجام می‌داد. در آغاز سال، این ربات قابلیت تماشا و یادگیری پیدا کرد و تا اواسط ژانویه آماده ورود به کار در شرکت BMW بود.

کمی قبل، شرکت Figure یک دور موفقیت‌آمیز سرمایه‌گذاری سری B را همراه با توافقنامه همکاری با OpenAI برای توسعه مدل‌های هوش مصنوعی نسل بعدی برای ربات‌های انسان‌نما اعلام کرد.

ادکاک در یک پست X تأیید کرد که دوربین‌های یکپارچه فیگور 01 داده‌ها را به یک مدل زبان بینایی بزرگ که توسط OpenAI آموزش داده شده است، ارسال می‌کند، در حالی که شبکه‌های عصبی خود فیگور نیز تصاویر را با فرکانس 10 هرتز از طریق دوربین‌های روی ربات می‌گیرند. همچنین OpenAI مسئول توانایی درک کلمات گفتاری این ربات است و تمام این هجوم اطلاعات توسط شبکه عصبی Figure به فعالیت‌های سریع، سطح پایین و ماهرانه رباتیک ترجمه می‌شوند.

وی تایید کرد که این ربات در پیش‌نمایش از راه دور کار نمی‌کرد و این ویدئو با سرعت واقعی فیلم‌برداری شده است. در مجموع، این یک دستاورد قابل توجه برای مشارکتی است که کمتر از دو هفته از عمر آن می‌گذرد. ادکاک گفت: هدف ما آموزش یک مدل جهانی برای کار با ربات‌های انسان‌نما در سطح میلیارد واحد است. با این سرعت، ما نیازی به انتظار طولانی نخواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.