قابلیت جدید Visual Studio 2022 برای برجسته سازی دستورات

مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه  17.6 در Visual Studio 2022 است تا نحوه برجسته‌سازی دستورات را در فایل‌های JavaScript و TypeScript بهبود ببخشد.

به گزارش تکناک، این شرکت با این بروزرسانی، برجسته‌سازی را به کلیدواژه‌های کنترل، استرینگ برچسب‌ها، کاراکترهای فرار، JSDocs  و موارد دیگر گسترش خواهد داد.

شرکت ردموند، پس از درخواست جامعه توسعه‌دهندگان، تصمیم به بهبود برجسته سازی دستورات گرفت. این قابلیت مهمی است که به برنامه‌نویسان نرم‌افزار اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف و پیچیده کدها را از یکدیگر جدا کنند. بسیاری از برنامه‌نویسان پروژه‌ها را از کارکنان دیگر به ارث می‌برند و جداسازی قطعات با رنگ‌های مختلف باعث آسان‌تر شدن کارشان در بررسی کد و فهمیدن عملکرد آن می‌شود.

در تصاویر زیر می‌توانید نمونه‌هایی از مقایسه قبل و بعد از بهبود برجسته سازی دستورات در Visual Studio را ببینید. حتی اگر کد نویسی نکنید، می‌توانید تفاوت بسیاری که برجسته سازی جدید ایجاد کرده، را مشاهده کنید.

مایکروسافت اظهار می کند که بخش‌های مختلف کد، مانند متغیرها و کاراکترهای فرار، به Display items مختلف نگاشته می‌شوند.

اگر شما طرفدار انتخاب رنگ خاصی نیستید، می‌توانید به Tools > Options > Environment > Fonts and Colors بروید و Text Editor را از منوی Show settings for انتخاب کنید.

سپس می‌توانید Display item را انتخاب و گزینه‌های Item foreground، Item background، Font و Size را به شکل دلخواه خود تنظیم کنید.

اگر هنوز Visual Studio 2022 Preview  مایکروسافت را ندارید، باید آن را از وبسایت اختصاصی دانلود کنید. اگر قبلاً آن را نصب کرده‌اید، فقط مطمئن شوید که آخرین نسخه آن را نصب کرده‌ باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.