قابلیت صدای تطبیقی به AirPods Pro می آید

اپل در رویداد WWDC 2023  اعلام کرد که صدای تطبیقی (Adaptive Audio) را با ترکیب حالت‌های حذف نویز فعال و شفافیت بر اساس نویزهای موجود در محیط کاربر، به نسل دوم AirPods Pro اضافه خواهد کرد.

به گزارش تکناک، این قابلیت و چند ویژگی دیگر مبتنی بر یادگیری ماشینی در پاییز امسال از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه می‌شوند.

اپل به‌روزرسانی آتی Adaptive Audio را به عنوان راهی برای استفاده از AirPods Pro با حواس‌پرتی کمتر معرفی کرد. این ویژگی از یادگیری ماشینی استفاده می‌کند، بنابراین می‌تواند صداهایی را که می‌خواهید مسدود کنید، مانند بوق زدن ماشین‌ها، اما نه آن‌هایی را که می‌خواهید بشنوید، مانند کسی که با شما صحبت می‌کند، تشخیص دهد.

اپل همچنین گفته است آنچه را که آن را Personalized Volume می نامد به  به نسل دوم AirPods Pro اضافه می کند که به AirPods Pro اجازه می دهد تا بر اساس نحوه استفاده شما از دستگاه و “شرایط محیطی” تنظیم خودکار صدا را انجام دهد.

نسل دوم AirPods Pro همچنین به زودی می‌تواند تشخیص دهد که شما چه زمانی شروع به صحبت کرده‌اید و به‌طور خودکار صدای هدفون‌ها را کاهش می‌دهد و در عین حال صدای پس‌زمینه را افزایش می‌دهد و صدای فرد مقابل را افزایش می‌دهد.اما محصولات رقبا مدتی است که عملکرد مشابهی دارند.

اپل گفت ایرپادها در تعویض خودکار دستگاه منبع خود نیز بهتر خواهند شد و ادعا می کند که اکنون سریعتر از هر زمان دیگری انتقال از مک به آیفون با ایرپادها انجام می شود.

از پاییز امسال، افرادی که از نسل اول و دوم ایرپاد پرو، ایرپادهای نسل سوم و ایرپاد مکس استفاده می‌کنند، می‌توانند با فشار دادن پایه هدفون یا در مورد ایرپاد مکس، به اصطلاح Digital Crown (در سمت چپ گوش) خود را بی‌صدا و قطع کنند.

اپل همچنین برخی به روز رسانی های AirPlay را اعلام کرد. این شرکت گفت که سیستم هوشمند روی دستگاه به زودی قادر به یادگیری تنظیمات برگزیده کاربر خواهد بود.  در یکی دیگر از ویژگی های به ظاهر واضح، اپل همچنین قابلیت شروع یک جلسه AirPlay را مانند HomePod از طریق Siri اضافه می کند. این شرکت همچنین AirPlay را در اواخر امسال به برخی از هتل ها خواهد آورد (مشخص نکرد که چه زمانی و کجا). مهمانان می توانند یک کد QR را در اتاق هتل خود اسکن کنند که AirPlay را در تلویزیون اتاق نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.