کدام گوشی و آیپد iOS 17 و iPadOS 17 را دریافت می‌کنند؟

رویداد WWDC 2023 شامل رونمایی های هیجان انگیزی از محصولات اپل بود. در میان همه، یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری کاملاً جدید برای مجموعه آیفون و آیپد توسط اپل ارائه شد.

به گزارش تکناک، آخرین به‌روزرسانی، iOS 17 و iPadOS 17، مجموعه‌ای از تغییرات جدید را برای تعریف مجدد تجربه کلی با دستگاه‌های اپل به ارمغان می‌آورد.

اپل اخیراً فاش کرده است که iOS 16 و iPadOS 16 بر روی 81 درصد از تمام آیفون‌ها و 71 درصد از همه آیپدها نصب شده است. این گزارش نشان می‌دهد که اپل چقدر در پشتیبانی از دستگاه‌های خود در بلندمدت خوب است و به نظر می رسد که این مورد در iOS 17 و iPadOS 17 همین سیاست را اجرا می کند. بسیاری از مدل های قدیمی با به روز رسانی سازگار هستند.

نگاهی سریع به ویژگی های iOS 17  و iPadOS 17

iOS 17 و iPadOS 17 جدیدترین سیستم عامل هایی هستند که اپل برای دستگاه‌های خود ارائه کرده است. در رویداد WWDC، اپل بسیاری از ویژگی های اصلاح شده را به نمایش گذاشت. این ویژگی ها شامل یک مرکز کنترل تصفیه شده است که با گزینه های سفارشی سازی زیادی همراه است. علاوه بر این، به روز رسانی برنامه های بسیار دقیق تنظیم شده را به ارمغان می آورد.

در میان این برنامه ها، برنامه Health and Wallet وجود دارد که اپل آن را با ویژگی ها و تغییرات بصری جدید به روز کرده است. این تغییرات ، پیمایش در رابط کاربری و دسترسی به اطلاعات مهم را در برنامه برای کاربر آسان‌تر می‌کند.

علاوه بر این، اپل یک برنامه جدید به نام Journal ارائه خواهد کرد. این برنامه با ارائه  پیشنهادات هوشمندانه ، از عکس ها از روز گرفته تا فعالیت روزانه کاربر. او را به نوشتن و حفظ خاطرات خاص تشویق می کند.

از دیگر ویژگی های مهم iOS 17 و iPadOS 17 می توان به ویژگی کاملاً جدید AirPods اشاره کرد. اپل Audio Adaptive را راه اندازی کرده است که حالت شفافیت را با حذف نویز فعال (ANC) ترکیب می کند. این ویژگی جدید به کاربر این امکان را می دهد که از محیط اطراف بیشتر آگاه شوید و ماهیت فراگیر پخش صدا را افزایش دهد.

همچنین، AirDrop با iOS 17 و iPadOS 17 بهتر می شود. با به روز رسانی کاربر می تواند به سادگی فایلها را با نگه داشتن دستگاه Apple خود در کنار دستگاه اپل دیگری، انتقال دهد.

اگر می خواهید بدانید که آیا دستگاه اپل فعلی شما تمام این ویژگی ها را خواهد داشت؟ لیست های زیر را بررسی کنید.

لیست آیفون های سازگار با IOS 17

iPhone 14 Pro Max, iPhone 14 Pro

iPhone 14 Plus, iPhone 4

iPhone 13 Pro Max, iPhone 13 Pro

iPhone 13, iPhone 13 mini

iPhone 12 Pro Max, iPhone 12 Pro

iPhone 12, iPhone 12 mini

iPhone 11 Pro Max, iPhone 11 Pro

iPhone 11, iPhone XR

iPhone XS Max, iPhone XS

iPhone SE 2, iPhone SE 3

 لیست آی پدهای سازگار با iPadOS 17

12.9-inch iPad Pro (6th-gen, 5th-gen, 4th-gen, 3rd-gen, 2nd-gen)

11-inch iPad Pro (4th-gen, 3rd-gen, 2nd-gen, 1st-gen)

10.5-inch iPad Pro

9.7-inch iPad Pro

iPad (6th-gen, 7th-gen, 8th-gen, 9th-gen, 10th-gen)

iPad Air (3rd-gen, 4th-gen, 5th-gen)

iPad mini (5th-gen, 6th-gen)

کدام مدل های آیفون و آیپد با به روز رسانی جدید سازگار نیستند؟

Apple iPhone X و دستگاه های قدیمی تر با iOS 17 سازگار نیستند. این بدان معناست که اگر از یکی از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنید که قبل از سال 2019 ساخته  شده است، آخرین سیستم عاملی که می توانید به آن بروزرسانی کنید iOS 16 است. این بدان معناست که قدیمی‌ترین تلفنی که می‌تواند بروزرسانی جدید را اجرا کند، آیفون 11 است.

از سوی دیگر، iPadOS 17 با دستگاه‌هایی که قبل از سال 2017 عرضه شده‌اند سازگار نخواهد بود. این نشان می‌دهد که قدیمی‌ترین آیپدی که می‌تواند به‌روزرسانی جدید را اجرا کند، نسل پنجم آیپد است.

اپل همچنین اولین نسخه بتای iOS 17 و iPadOS 17 را منتشر کرد. اگر دستگاه سازگاری دارید، می‌توانید همین الان آن‌ها را دانلود و نصب کنید و تمام ویژگی‌هایی را که اپل عرضه کرده است بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.