ماسک باهوش تر است یا زاکربرگ؟

شرکت آموزشی آنلاین Preply  فهرستی از باهوش ترین مدیران عامل شرکت های بزرگ را اعلام کرده است و در بخشی از آن به جایگاه ماسک و زاکربرگ به عنوان دو رقیب قدیمی پرداخته است.

به گزارش تکناک، بر اساس این فهرست باهوش ترین مدیرعامل در آمریکا، دمیس هاسابیس  از شرکت دیپ مایند (DeepMind)، یکی از شرکت های تابعه گوگل است. Preply گفت: هاسابیس، که به‌خاطر تخصص دوگانه‌اش به‌عنوان محقق هوش مصنوعی و عصب‌شناس شناخته می‌شود، گفتمان‌های عمومی خود را با ترکیبی منحصربه‌فردی از دانش غنی کرده است.

ضریب هوشی چگونه محاسبه می شود؟

Preply رونوشت‌های مدیران عامل و مدیران اجرایی آمریکایی را از سخنرانی‌ها و حضورهای عمومی آن‌ها همانطور که در یوتیوب آپلود شده بود، تجزیه و تحلیل کرد. آنها از 100 امتیاز بر اساس پنج پارامتر، یعنی وسعت واژگان، که تنوع کلمات مورد استفاده را اندازه گیری می کند، رتبه بندی شدند. دومی، پیچیدگی واژگان بود که بر پیچیدگی کلمات استفاده شده تمرکز دارد.

سپس، تیم خوانایی متن را تجزیه و تحلیل کرد، که چگونگی ساختار یک جمله و عمق ایده های ارائه شده را ارزیابی می کند. چهارمین پارامتر تفکر انتقادی بود و پنجمین پارامتر مربوط به زمینه بود که آزمایش کرد که چگونه یک گوینده می تواند نکات مختلف صحبت از زمینه های مختلف را در گفتگوی خود ادغام کند.

Preply به هاسابیس 87.33 امتیاز داد و با وارن بافت از برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathway’s) در جایگاه سوم (74 امتیاز)، جف بزوس با 71 امتیاز در رده پنجم، جنسن هوانگ از انویدیا با 70.33 امتیاز و رید هستینگز از نتفلیکس با 70 امتیاز. زاکربرگ و ماسک به ترتیب 69.67 و 64.33 امتیاز کسب کردند.

هوش هیجانی: کلیدی برای مدیریت تیم ها

طبق گزارش Preply، ماسک از نظر هوش هیجانی نیز از زاکربرگ عقب است. از 25 مدیرعامل ارزیابی شده، ماسک در جایگاه دهم و زاکربرگ در جایگاه دهم ایستاد.

این دو مدیر از زمانی که درگیر جنگ لفظی بر سر یک نزاع قریب‌الوقوع در قفس شدند، دقیقاً جنبه‌های بلوغ هیجانی خود را نشان نداده‌اند که بسیار ناامید کننده بود. ماسک در مواردی زاکربرگ را مورد ناسزا قرار داده است و مدیرعامل متا نیز عکس العمل متقابل نشان داد و ماسک را فردی دو قطبی توصیف کرده است.

اولین نفر در این رتبه هوش هیجانی تریشیا گریفیث از The Progressive Corporation بود. پس از آن دیوید مایکل سالامن از گلدمن ساکس، دن کلنسی از توییچ، گیل کی بودرو از Elevance Health و وارن بافت قرار گرفتند.

جف بزوس بنیانگذار آمازون در جایگاه هفدهم قرار گرفت و پس از آن جک دورسی بنیانگذار توییتر در رتبه هجدهم، سم آلتمن از OpenAI در رتبه نوزدهم و آرویند کریشنا از IBM در رتبه بیستم قرار گرفتند.

کریشنا اخیراً در مصاحبه ای گفته است که این شرکت ممکن است به استخدام نیروی انسانی برای موقعیت هایی که می توانند با هوش مصنوعی جایگزین شوند، تمایلی نداشته باشد.

مدیران عاملان مثبت اندیش

وقتی نوبت به مثبت اندیشی رسید، Preply تعداد کلماتی مانند «عالی»، «خوب»، «فوق العاده»، «معرکه»، «خوشحال»، «بسیار خوب» و «عشق» را در صحبت های مدیران حساب کرد تا بفهمد کدام یک از آنها بیشتر بر مثبت بودن متمرکز است.

در بالای لیست، الیور زیپس از BMW قرار داشت که اتفاقاً در انتهای لیست باهوش ترین ها بود. دیگر مدیران عاملی که مثبت اندیش هستند دیوید زاسلاو از برادران وارنر، بیل ردی از پینترست، برایان نیکول از چیپوتلی و هانس وستبرگ از ورایزون هستند. در این گزارش آمده است: استفاده مداوم آنها از کلمات تأییدی بر عزم آنها برای ایجاد انگیزه و الهام بخشیدن به کارکنان و سهامداران می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.