ماسک X را به پلتفرم معاملات سهام تبدیل می کند

چشم انداز ایلان ماسک برای X، که قبلاً به عنوان توییتر شناخته می شد، شامل تبدیل آن به یک پلتفرم برای معاملات سهام نیز می شود.

به گزارش تکناک به نقل از Semafor، این شرکت با شرکت های فین تک برای علاقه مند خود به توسعه این ویژگی تماس گرفته است، اما در حال حاضر هیچ تعهد مالی ارائه نمی کند.

از زمانی که ماسک در آوریل سال گذشته به مالکیت توییتر اشاره کرد، ثروتمندترین فرد جهان با این ایده که چندین ویژگی را به این پلتفرم اضافه کند تا آن را به یک «برنامه همه کاره» تبدیل کنید که مردم می توانند برای انجام بیشتر کارها از آن استفاده کنند.

ماسک نه تنها از WeChat، اپلیکیشن چینی که به این ویژگی ها دست یافته است، الهام گرفته است، اما همچنین رویکرد مشابهی را با کسب و کار X.com خود که بیش از دو دهه پیش تأسیس کرد، در نظر گرفت. اگرچه ماسک از سمت مدیرعاملی کنار گذاشته شد، این شرکت بعداً به پی پال تبدیل شد و محبوبیت جهانی به دست آورد، اما اکنون با خرید توییتر فرصتی را می بیند تا دوباره به این ایده نگاه کند.

X به صنعت فین تک می رسد؟

از زمان تصاحب توییتر، ماسک از ویژگی‌هایی مانند cashtag پرده‌برداری کرده است، که در آن کاربران می‌توانند نمودارهای سهام را مشاهده کنند. این سرویس از طریق استارتاپ داده پردازی Trading View ارائه می‌شود.

بعداً اعلام شد که کاربران می‌توانند با استفاده از eToro، که رقیب برنامه تجاری و سرمایه‌گذاری محبوب Robinhood است، سهام را در این پلتفرم خریداری کنند و بفروشند. با این حال، این ویژگی هنوز به طور کامل روشن نشده است و تحت نام تجاری جدید خود، شرکت متعلق به ایلان ماسک اکنون با غول های داده مالی تماس می گیرد تا یک مرکز تجاری در داخل این پلتفرم ایجاد کنند.

بر اساس گزارش Semafor، X خود را به عنوان پلتفرمی برای دستیابی به صدها میلیون کاربر بسیار واجد شرایط معرفی می‌کند، اما حاضر نیست هیچ بودجه‌ای را برای ساخت این مرکز اختصاص دهد. در عوض، این شرکت در حال بررسی در مورد میزان تعهد شرکت های فین تک برای پروژه است. هنوز مشخص نیست که آیا هیچ شرکتی به این درخواست پاسخ داده است یا خیر.

آیا X موفق خواهد شد؟

مفهوم جلب اعتماد کاربران به پلتفرم های رسانه های اجتماعی با استفاده از پول آنها پدیده جدیدی در سیلیکون ولی نیست. هم اسنپ و هم متا قبلاً این کار را انجام داده اند و به طرز بدی شکست خورده اند. پرداخت در واتس اپ هنوز می تواند به عنوان یک استثنا در نظر گرفته شود، اما به هیچ وجه به نفوذی که بانک های معمولی یا حتی اپلیکیشن های تجاری خرده فروشی مدیریت کرده اند، نزدیک نیست.

ماسک معتقد است که خدمات یکپارچه در X می تواند پایگاه کاربران را تقریباً چهار برابر کرده و به یک میلیارد نفر برساند. کارگزاری معاملات سهام می تواند جریان دیگری از درآمد باشد که ماسک می تواند به دنبال آن باشد.

ماسک همچنین می تواند از ارائه یک حساب پس انداز توسط اپل در اوایل سال جاری، که تنها در چهار روز یک میلیارد دلار سپرده جذب کرد، نکات مثبتی را به دست آورد.

حتی درصد کمی از 151 میلیون دنبال کننده ماسک که از X به عنوان پلتفرم معاملاتی استفاده می کنند، می توانند هر ماه چند میلیون دلار از طریق کارگزاری درآمد زایی ایجاد کنند.

برخلاف اپل که در طول سالیان متمادی در مشتریان خود اعتماد ایجاد کرده است، تغییرات مکرر و بی ثباتی ماسک در توییتر کاربران را از خود دور کرده است.  X نه تنها باید این اعتماد را بازسازی کند، بلکه باید مزایای خود را نسبت به پلتفرم موجود، که کاربران طی چند ماه گذشته به آن عادت کرده‌اند، نشان دهد.

بار دیگر، به نظر می رسد که ماسک بدون نشان دادن تعهد زیاد، یک فرصت قابل توجه را هدف قرار داده است. بدون مشارکت فعال، انتظار کمی وجود دارد که او به طور واقع بینانه از آن سود ببرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.