مایکروسافت باگ جدید BitLocker را تایید کرد

مایکروسافت اعلام کردکد خطای 65000 نرم افزار BitLocker ویندوز 11 و ویندوز 10 را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تکناک، مایکروسافت تأیید کرده است که این مشکل جدید در تمام نسخه‌های کلاینت ویندوز تأثیرگذار است، این باگ مربوط به گزارش رمزگذاری BitLocker CSP است.

ارائه‌دهنده خدمات پیکربندی BitLocker (CSP) توسط سازمان‌ها برای مدیریت رمزگذاری کامپیوترها و دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

به گفته مایکروسافت، کد خطای “65000” در تنظیم “Require Device Encryption” در Intune برای مدیریت دستگاه‌های تلفن همراه (MDM) نمایش داده می‌شود. این شرکت فناوری در اینجا توضیح می‌دهد که علاوه بر Intune، برنامه‌های شبیه به این نوع از توسعه‌دهندگان شخص ثالث نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

ماکروسافت توضیح می‌دهد: استفاده از تنظیمات سیاست FixedDrivesEncryptionType یا SystemDrivesEncryptionType در node ارائه‌دهنده سرویس پیکربندی BitLocker (CSP) در برنامه‌های مدیریت دستگاه‌های تلفن همراه (MDM) ممکن است به طور نادرست خطای 65000 را در تنظیم “Require Device Encryption” برای برخی از دستگاه‌ها در محیط شما نشان دهد.

محیط‌های تحت تأثیر، آن‌هایی هستند که سیاست‌های “اعمال نوع رمزگذاری در درایوهای سیستم عامل” یا “اعمال رمزگذاری در درایوهای ثابت” به حالت فعال تنظیم شده‌اند و نوع رمزگذاری “رمزگذاری کامل” یا “فقط فضای استفاده شده” را انتخاب می‌کنند. Microsoft Intune تحت تأثیر این مشکل قرار می‌گیرد، اما MDM های شخص ثالث نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند.

توجه:

این مشکل تنها یک مشکل گزارش است و تأثیری بر رمزگذاری درایو یا گزارش دادن مشکلات دیگر در دستگاه، از جمله مشکلات دیگر BitLocker (Windows encryption software) ندارد.

اگرچه Microsoft (American multinational technology corporation) هنوز نتوانسته است یک راه حل برای این مشکل ارائه دهد، اما این شرکت یک راه‌حل موقت ساده ارائه کرده است که می‌تواند این مشکل را کاهش دهد. این راه‌حل شامل تغییر تنظیمات سیاست به “not configured” است.

راه‌حل موقت:

برای کاهش این مشکل در Microsoft Intune، می‌توانید سیاست‌های “اعمال نوع رمزگذاری در درایوهای سیستم عامل” یا “اعمال رمزگذاری در درایوهای ثابت” را به “پیکربندی نشده” تنظیم کنید.

مراحل بعدی:

ما در حال کار بر روی یک راه حل هستیم و در یک نسخه آتی به روزرسانی‌ای ارائه خواهیم داد. شما می‌توانید درباره این مشکل در وب‌سایت داشبورد سلامتی مایکروسافت بیشتر بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.