مجلل‌ترین آسمانخراش مسکونی جهان در دبی ساخته می شود

انتظار می رود که برج Six Senses Residences Dubai Marina در سال 2028 تکمیل شود

دبی در حال حاضر میزبان بلندترین ساختمان جهان یعنی برج خلیفه است، و اکنون مشخص شده است که قرار است به زودی بلندترین آسمانخراش مسکونی جهان نیز در این شهر ساخته شود.

به گزارش تکناک، این ساختمان فوق‌بلند که در حال ساخت در منطقه مارینا است، دارای 122 طبقه و تنها 251 اقامتگاه بسیار مجلل است.

ساختمان Six Senses Residences Dubai به ارتفاع 517 متر خواهد رسید که بسیار بلندتر از بلندترین آسمانخراش مسکونی کنونی جهان یعنی برج سنترال پارک شهر نیویورک که حداکثر ارتفاع آن 474 متر است،‌ خواهد بود. این ساختمان بسیار بلند است و در جایگاه یازدهمین ساختمان بلند در جهان رتبه‌بندی خواهد شد.

این آسمان‌خراش توسط شرکت‌های  Woods Bagot و WSP Middle East طراحی شده است. با قضاوت از رندرهای ارائه شده، این برج به شکل یک برج گرد و زیبا خواهد بود، بالای آن خمیده است و تراس‌ها و بالکن را در خود جای می‌دهد.

همانطور که از نامش پیداست، Six Senses Residences Dubai Marina با همکاری Six Senses که یک شرکت بوتیک هتل و استراحتگاه است، ساخته می‌شود. فضای داخلی شامل ترکیبی از خانه‌های استاندارد با حداکثر چهار اتاق خواب و به اصطلاح عمارت‌های آسمانی است که در سه طبقه گسترده شده‌اند که تقریباً 1310 متر مربع مساحت دارند و تا پنج اتاق خواب دارند.

Six Senses Residences Dubai Marina به ارتفاع 517 متر خواهد رسید

دکور داخلی توسط Mitchell & Eades انجام می‌شود و شامل لوازم و وسایل پیشرفته و مناسب برای یک شاهزاده عرب و همچنین ظاهری سخاوتمندانه برای به نمایش گذاشتن چشم اندازهای عالی از منطقه مارینا دبی است. هنوز در مورد قیمت مورد انتظار خانه‌ها صحبتی نشده است، اما می‌توان گفت که به نظر می‌رسد میلیون‌ها دلار قیمت داشته باشند.

در بیانیه مطبوعاتی سازنده Select Group آمده است: از امکانات پیشرفته تناسب اندام گرفته تا مناطق تخصصی و فضاهای اجتماعی، Six Senses Residences Dubai Marina معیار جدیدی برای سلامت و تندرستی مسکونی ارائه می‌دهد. از جمله امکانات قابل‌توجه می‌توان به سالن‌های کاردیو، ورزش‌های قدرتی و عملکردی، استودیوهای مجازی دوچرخه سواری و بوکس، استخر بی‌نهایت، حمام‌های یخ، اتاق نمک، بیو، سونا فنلاندی و مادون قرمز، اتاق شفابخش صدا، سوئیت‌های ماساژ، سینماهای سرپوشیده و روباز و کلینیک طول عمر که ارائه دهنده طیف گسترده‌ای از خدمات برای افزایش تجدید حیات است، اشاره کرد.

اتاق نشیمن Six Senses Residences Dubai Marina دارای مبلمان سفارشی و ظاهری سخاوتمندانه برای لذت بردن از منظره است

Six Senses Residences Dubai Marina  در ابتدا به عنوان برج پنتومینیوم در سال 2007 طراحی شد. با این حال، پروژه ساخت آن به دلیل بحران مالی جهانی که سال بعد شروع شد، متوقف شد. Select Group اخیراً این ساختمان ناتمام را به قیمت 100 میلیون دلار خریداری کرده است. این شرکت می‌گوید که در حال حاضر 25 درصد آن تکمیل شده است و در اواخر سال 2028 به پایان خواهد رسید.

علیرغم نگرانی‌ها در مورد سیل وحشتناک اخیر در دبی که دانشمندان فکر می‌کنند با تغییرات آب و هوایی تشدید شده است، بعید به نظر می‌رسد که میل این منطقه برای ساخت‌وساز عظیم از بین برود و دیگر پروژه‌های قابل‌توجهی که در حال حاضر در دست اجرا هستند شامل یک برج با برند مرسدس بنز و یک برج دیگر با مضمون خودرو توسط بوگاتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.