امکان مخفی کردن لایک ها در نسخه پریمیوم X

 توییتر، که اکنون با نام X شناخته می‌شود، اخیراً ویژگی جدیدی را در نسخه پریمیوم X اعلام کرده است که به آنها امکان می دهد برگه لایک خود را از دید عموم مخفی کنند.

به گزارش تکناک، این ویژگی جزئی از تلاش X برای ارائه گزینه‌های بیشتر حریم خصوصی به کاربرانش است.

در این مقاله به تفصیل درباره این ویژگی جدید از جمله مزایای آن، نحوه استفاده از آن و تاثیر آن بر روی پلتفرم صحبت خواهیم کرد.

ویژگی جدید چیست؟

این ویژگی جدید به مشترکاندر نسخه پریمیوم X امکان می‌دهد برگه لایک‌هایشان را از دید عمومی مخفی کنند. این بدان معناست که سایر کاربران قادر نخواهند بود پست‌هایی که مشترک مورد علاقه خود لایک کرده است را ببینند.

پس از فعالسازی این ویژگی، “محتوای لایک شده” کاملاً از نمای پروفایل در دیدگاه شخص ثالث حذف خواهد شد. پیش از این، ایلان ماسک سال گذشته در این پلتفرم اعلام کرد که «محتوای لایک» باید به‌طور پیش‌فرض خصوصی باشد.

با این حال، محتوایی که خود ایلان ماسک لایک می کند همواره عمومی است. در ساعات اولیه صبح امروز، وی توصیه کرد که کاربران “آن را بازگذارند” و گفت که اگر کاربران با توییت‌های مورد علاقه و جالبی روبرو شوند، توصیه می‌شود از “bookmark” استفاده کنند. این ویژگی اختیاری است و کاربران می‌توانند در هر زمان تصمیم بگیرند که آن را فعال یا غیرفعال کنند.

نحوه استفاده از این ویژگی جدید

برای استفاده از این ویژگی جدید، مشترکان نسخه پریمیوم X باید مراحل زیر را دنبال کنند:

  1. اپلیکیشن X را باز کرده و به پروفایل خود بروند.
  2. روی سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه کلیک کنند.
  3. از منوی کشویی، “Settings and privacy” را انتخاب کنند.
  4. روی “Privacy and safety” کلیک کنید.
  5. به پایین صفحه بروید و به بخش “Likes” بروید و گزینه “Hide likes tab” را فعال یا غیرفعال کنید.

هنگامی که کاربر این ویژگی را فعال کرد، تب لایک های او از دید عموم پنهان می شود.

مزایای ویژگی جدید

ویژگی جدید چندین مزیت را برای مشترکین نسخه پریمیوم X فراهم می کند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می کنیم:

  1. حفظ حریم خصوصی بیشتر: این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا لایک‌های خود را خصوصی نگه دارند که برای افرادی که نمی‌خواهند علایق خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، مفید است.
  2. کاهش فشار اجتماعی: این ویژگی می‌تواند به کاهش فشار اجتماعی بر روی کاربران کمک کند تا پست‌ها یا محتواهای خاصی را لایک کنند تا محبوبیت یا تأییدیه کسب کنند.
  3. کنترل بهتر بر روی اطلاعات شخصی: این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد تا بیشترین کنترل را بر روی اطلاعات شخصی خود و آنچه که با دیگران به اشتراک می‌گذارند داشته باشند.

تاثیر بر پلتفرم

این ویژگی جدید بخشی از تلاش X برای ارائه گزینه‌های بیشتر حریم خصوصی به کاربران خود است. انتظار می‌رود که با ایجاد این ویژگی، تأثیر مثبتی روی پلتفرم داشته باشد و آن را کاربرپسندتر و متمرکز بر حریم خصوصی کند. این ویژگی همچنین می‌تواند به کاهش تأثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان با کاهش فشار اجتماعی و افزایش حریم خصوصی کمک کند.

سخن پایانی

در خاتمه، ویژگی مخفی کردن لایک X که به مشترکین Premium اجازه می‌دهد برگه لایک‌های خود را از دید عموم پنهان کنند، یک افزودنیست که با استقبال کاربران رو به رو می شود. این ویژگی به کاربران چندین مزیت ارائه می‌دهد، از جمله افزایش حریم خصوصی، کاهش فشار اجتماعی و کنترل بهتر بر روی اطلاعات شخصی. استفاده از این ویژگی آسان است و انتظار می‌رود تأثیر مثبتی بر روی پلتفرم داشته باشد.

X در حال کار بر روی ویژگی‌های جدیدی است تا کاربران را، به ویژه مشترکان پریمیوم، به پلتفرم جذب کند. طبق گزارشی از پژوهشگر شخص ثالث، Travis Brown، تا ماه گذشته، به عبارت دیگر تا تاریخ 15 آگوست، بین 1 ژوئیه و 10 آگوست، تنها حدود 94,000 کاربر برای عضویت در X پریمیوم ثبت‌نام کرده بودند.

با این حال، در طول یک ماه و نیم گذشته، هر هفته حدود 16,000 مشترک جدید به X اضافه شده است. ITHome اعلام کرده است که حداقل 827,615 کاربر به X پریمیوم مشترک شده‌اند. ماسک قبلاً اعلام کرده بود که پلتفرم X دارای 540 میلیون کاربر ماهانه است. به طور میانگین، کاربرانی که به حساب X پریمیوم مشترک هستند، تنها 0.15٪ از کل تعداد کاربران را تشکیل می‌دهند. با این حال، این رقم در حال افزایش است و این ویژگی های جدید یک عامل کمک کننده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.