مدرن سازی Messages در جدیدترین بروزرسانی

گوگل در حال طراحی مجدد صفحه اصلی Messages به روش جالبی است که در آن نوار ناوبری را جایگزین می‌کند و برندینگ کلیدی را به اپلیکیشن اندروید معرفی می‌کند.

به گزارش تکناک، در این طراحی جدید به جای نوار جستجوی تمام عرض، فقط یک نماد ذره بین دریافت می کنید. در گوشه بالا سمت چپ، لوگوی چهار رنگ گوگل به نام “G” و سپس “Messages” را مشاهده خواهید کرد.

نوار ناوبری و آیکون همبرگر آن حذف شده‌اند و این گزینه‌ها در منوی حساب قرار گرفته‌اند. گزینه‌های بایگانی شده، اسپم و مسدود شده، علامت‌گذاری همه به عنوان خوانده شده و جفت سازی دستگاه، در ابتدای لیست قرار دارند، در حالی که داده‌های شما در Messages، تنظیمات پیام‌ها و راهنمایی و بازخورد بدون تغییر باقی مانده‌اند. به‌علاوه، گوگل “Choose theme” را به منوی تنظیمات منتقل کرده است.

Messages در اوایل سال 2022 نوار ناوبری به خود اختصاص داد که قبلاً فقط از منوی سرریز (overflow menu) استفاده می‌کرد. در آن زمان، این اقدام به عنوان شکستن روند طراحی مدرن برنامه های گوگل تلقی می شد.

یک تغییر کوچک در جستجو باعث می‌شود که گوگل چرخه «دسته‌ها» را برای یک شبکه استاندارد که به پیمایش کمتری نیاز دارد مانند ستاره‌دار، تصاویر، ویدیوها، مکان‌ها، پیوندها، خوانده نشده، شناخته‌شده و ناشناخته.حذف کند.

نوار ناوبری در پیام‌ها ناکارآمد بود، فقط چند مورد داشت، و در مقایسه با برنامه‌هایی مانند Gmail (با پوشه‌ها و برچسب‌های فهرست طولانی‌اش)، و همچنین تقویم، نیازی نداشت. این رویکرد منوی حساب، که سایر برنامه‌های شخص اول مانند فروشگاه Google Play نیز از آن استفاده کرده‌اند، کارآمدتر است. علاوه بر این، نوار جستجوی کامل، اگرچه جزء اصلی برنامه‌های Google بود، اما ضروری نبود.

جالب‌ترین قسمت لوگو “G” در گوشه بالا و سمت چپ است که به عنوان برندینگ گوگل بسیار روشن عمل می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه این شرکت می‌خواهد شما پیام دهید. می‌توان آن را به عنوان بخشی از کمپین RCS مداوم گوگل دید.

ما در حال دیدن به‌روزرسانی صفحه اصلی Messages با نسخه 20230608_01_RC00 بتا هستیم که دیروز منتشر شد. این طراحی مجدد هنوز در دسترس عموم نیست، اما احساس می‌کنیم که یک مدرن سازی قطعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.