مدیرعامل جدید توییتر کیست؟

 ایلان ماسک در توییتی لیندا یاکارینو،مدیر سابق شرکت تبلیغاتی NBCUniversal را به عنوان مدیرعامل جدید توییتر معرفی کرد.

به گزارش تکناک، وی در این توییت گفت: تمرکز او در درجه اول بر عملیات تجاری خواهد بود و من بر طراحی محصول و فناوری جدید تمرکز خواهم کرد. من از انتصاب لیندا یاکارینو به عنوان مدیرعامل جدید توییتر هیجان زده ام و مشتاقانه منتظر همکاری با او برای تبدیل این پلتفرم به X، یک برنامه همه کاره ( X, the everything app) هستم.

یاکارینو پیش از این به عنوان رئیس تبلیغات جهانی و مشارکت در NBCU کار می کرد و از سال 2011 در این شرکت مشغول به کار بوده است. او به نظارت بر راه اندازی NBC Peacock کمک کرد و از نوسازی فناوری های تبلیغات حمایت کرد. با توجه به رزومه کاری یاکارینو، وی همچنین به کمک NBC در ایجاد مشارکت های غیر سنتی با شرکت هایی مانند اپل، اسنپ چت و یوتیوب نقش داشته است.

شایعاتی در مورد انتصاب یاکارینو به عنوان مدیر عامل توییتر ، پس از توییت ماسک در روز پنجشنبه مبنی بر استخدام یک مدیرعامل جدید و آغاز به کار او تا حدود شش هفته دیگر، منتشر شد. ماسک در آن زمان نام مدیر عامل جدید خود را اعلام نکرد، اما خبرنگاران به سرعت گزارش‌هایی مبنی بر مذاکره یاکارینو برای تصدی مدیرعاملی توییتر را منتشر کردند و صبح جمعه، شرکت NBCUniversal استعفا وی از سمت خود را اعلام کرد.

احتمالا یاکارینو در کنفرانس تبلیغاتی ماه مارس با ماسک مصاحبه کرده است و در مورد همکاری NBCU با توییتر برای المپیک 2024 توییت کرد و به شوخی درخواست کرد که Periscope را بازگرداند. طبق گزارش الکس هیث از The Verge، یاکارینو و ماسک  از نظر سیاسی هم عقیده‌اند.

اما پیشینه تبلیغاتی گسترده یاکارینو می‌تواند به ترمیم روابط آسیب‌دیده بین توییتر و تبلیغ‌کنندگانی که پس از تسلط طوفانی ماسک، توییتر را ترک کردند، کمک کند. ماسک از زمان تصاحب توییتر در سال گذشته، عاجزانه در پی یافتن راهی برای پرداخت بدهی‌های بسیار این پلتفرم بوده است و حتی در مقطعی وجود احتمال ورشکستگی را نیز مطرح کرد. این مسأله بخشی از دلیل افزایش قیمت اشتراک 8 دلار در ماه توییتر بلو و آغاز دریافت هزینه از توسعه دهندگان برای استفاده از API آن بود.

به گفته ماسک، یاکارینو با انتصاب به عنوان مدیرعامل جدید توییتر می‌تواند توییتر را به سمت هدف خود برای تبدیل به یک برنامه همه کاره مانند WeChat، برنامه پیام‌رسانی چینی که به مرکزی برای خدمات پرداخت، تحویل غذا و غیره تبدیل شده است، کمک کند. به نظر می‌رسد تغییر نام توییتر به “X Corp” اولین قدم ماسک در راستای این هدف باشد.

سال گذشته، پس از نظرسنجی ماسک از کاربران و رأی آنها به کناره گیری او، وی قصد خود برای کناره‌گیری و انتصاب  مدیرعامل جدید توییتر را اعلام کرد. ماسک همچنان نقش مدیر ارشد فناوری توییتر را بر عهده خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.