پیش بینی جالب مدیرعامل لنوو از آینده هوش مصنوعی

مدیرعامل لنوو پیش‌بینی می‌کند که در سال آینده، تلفن‌ها و کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی را در بازار خواهیم دید.

به گزارش تکناک، اعتقاد عمومی بر این است که هوش مصنوعی (AI) در آینده، بهتر یا بدتر، نقش مهمی خواهد داشت. این فناوری همه‌گیر، پتانسیلی دارد که زندگی ما را آسان‌تر کند، به حدی که بعضی از ما ممکن است دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشیم (اگرچه این دقیقاً چیز خوبی نیست).

شما احتمالاً اخباری را درباره یکپارچه‌سازی AI در شرکت‌ها در همه‌جایی دیده‌اید، از دوچرخه‌های برقی تا خودروهای خودران و مدیرعامل لنوو پیش‌بینی می‌کند که به زودی تلفن‌ها و کامپیوترهای هوش‌مصنوعی را خواهیم دید.

لنوو مبالغ هنگفتی را روی هوش‌مصنوعی سرمایه گذاری می کند. مدیرعامل لنوو، یانگ یوان‌چینگ، گفت که توسعه هوش‌مصنوعی ، به خصوص رشد سریع تراشه‌های هوش مصنوعی، ترقی دستگاه‌های هوشمند را تسهیل می‌کند.

او معتقد است که امسال تأثیر زیادی نخواهد داشت، اما در سال آینده تأثیر انقلابی خواهد داشت. این موضوع باعث ترقی و جایگزینی کامپیوترها خواهد شد و او انتظار دارد که در سال آینده تلفن‌ها و کامپیوترهای هوش‌مصنوعی را ببیند.

این اظهارات پس از اعلام گروه لنوو از سود نخستین چهارماهه سال مالی 2023/24، که در تاریخ 30 ژوئن 2023 به پایان رسید، صورت گرفت. درآمد در طول این چهارماهه به میزان 903 میلیارد یوان بود و سود خالص 13.3 میلیارد یوان بود.

در نامه‌ای به کارمندان پس از انتشار گزارش درآمد، یانگ یوان‌چینگ اعلام کرد که شرکت در طی سه سال آینده به اندازه 70 میلیارد یوان سرمایه‌گذاری اضافی خواهد کرد تا راه‌اندازی فناوری‌ها و کاربردهای هوش مصنوعی در سراسر جهان را شتاب بخشد.

به نظر می‌رسد لنوو قصد دارد خارج از کسب و کار سنتی خود در زمینه کامپیوترها حرکت کند و به یک تامین کننده فناوری چندگانه تبدیل شود. هوش‌مصنوعی می‌تواند فناوری کلیدی باشد که به شرکت چینی کمک می‌کند تا به این هدف را دست‌یابد.

به نظر می‌رسد لنوو یکم دیر به جمع هوش‌مصنوعی پیوسته است. شرکت‌های فناوری بزرگ دیگر مانند مایکروسافت، آمازون و گوگل قبلاً سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی را در این حوزه انجام داده و پیشرفت‌های قابل توجهی کسب کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.