مرسدس بنز آسمانخراش 67 طبقه‌ در آمریکا می سازد

به‌زودی آسمانخراش بی‌نظیر و67 طبقه که توسط مرسدس بنز طراحی شده است را در میامی آمریکا خواهیم دید.

به گزارش تکناک، مرسدس بنز جدیدترین خودروساز لوکسی است که به معماری و طراحی ساختمان ورود کرده و آن را جدی گرفته است. تنها چند ماه پس از اعلام ساخت آسمانخراش فوق‌العاده در دبی، این شرکت اکنون برنامه‌های خود را برای اولین ساختمان در ایالات متحده به شکل یک برج مسکونی لوکس چشم‌گیر که در میامی در دست ساخت است، فاش کرده است.

ساختمان‌ مرسدس بنز در میامی در قسمت ساحلی شهر و در محله بریکل قرار خواهد گرفت و توسط معماران SHoP که ساختمان‌های امریکن کوپر و برج بروکلین را طراحی کرده‌اند، طراحی شده است.

شرکت ساختمانی JDS توسعه و ساخت این برج را مدیریت می‌کند. هنوز در مورد ارتفاع دقیق این برج اطلاعاتی در دسترس نیست اما از 67 طبقه تشکیل شده است، بنابراین به‌نظر می‌رسد که یک ساختمان بزرگ خواهد بود که به شکل چند جعبه روی هم قرار می‌گیرد.

در بیانیه مطبوعاتی مرسدس بنز توضیح داده شده است: طراحی این برج در میامی حول یک برج مکعبی شکل با کاربری مختلط متمرکز است. این بدنه‌های هندسی ساده به هم پیوسته‌اند تا آسمان‌خراش بزرگی را ایجاد کنند که در چشم‌انداز معماری فعلی میامی خودنمایی می‌کند.

شکل این ساختمان با فلسفه طراحی مرسدس بنز به نام خلوص حسی توسعه یافته است. این فلسفه، ترکیب هوش و احساس است که دو اصل متضاد هستند که با هم ترکیب شده و شکل‌ها و سطوح حسی را ایجاد می‌کنند. جنبه احساسی خلوص حسی با خطوط و شکل‌های بدون محدود القا شده توسط طبیعت مشخص شده است. با طراحی جعبه‌های روی هم، این پروژه جنبه فنی زبان طراحی را منعکس می‌کند.

فضای داخلی این آسمان‌خراش عمدتا توسط 791 اقامتگاه، از آپارتمان‌های استودیویی ساده‌تر تا اقامتگاه‌های سه خوابه بزرگتر، تشکیل می‌شود. البته در طبقات پایین مقداری فضای اداری، یک هتل و تعدادی مغازه به علاوه یک سری امکانات نامشخص وجود خواهد داشت. ما هنوز اطلاعاتی در مورد نحوه طراحی دکوراسیون داخلی نداریم، اما زبان طراحی ظریف مرسدس بنز قطعا بی‌نظیر خواهد بود.

علاوه بر این، در کنار ساختمان اصلی، سازندگان این پروژه قرار است منطقه اطراف این آسمان‌خراش را نیز تغییر دهند و به‌عنوان مثال یکی از کارهایی که قرار است انجام دهند محوطه‌سازی مجدد پارک مجاور برج توسط  Field Operations که شرکتی که مسئول پارک High Line شهر نیویورک است، خواهد بود.

مدتی است که ساخت و ساز آسمان‌خراش مرسدس بنز در میامی آغاز شده است و انتظار می‌رود در سال 2027 تکمیل شود. مرسدس بنز با این پروژه به تعداد قابل توجه همکاری‌های معماری و خودرویی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد از جمله نمونه‌هایی از بوگاتی، بنتلی و استون مارتین، می‌پیوندد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.