مرورگر کروم مخصوص ویندوز 10 و 11 به بازار آمد

با انتشار عمومی کروم 110 این مرورگر دیگر از ویندوز 7 یا ویندوز 8 / 8.1 و ویندوز سرور 2012 یا ویندوز سرور 2012 R2  پشتیبانی نمی کند.

اگر در حال حاضر از مرورگر کروم بر روی رایانه شخصی قدیمی استفاده می کنید و قصد بروزرسانی کروم به نسخه 110 را دارید ممکن است نیاز باشد سخت افزار خود را ارتقا دهید.

به گزارش تکناک، با انتشار عمومی کروم 110 این مرورگر دیگر از ویندوز 7 یا ویندوز 8 / 8.1 و ویندوز سرور 2012 یا ویندوز سرور 2012 R2  پشتیبانی نمی کند.

علت آن تصمیم مایکروسافت برای پایان عرضه بروزرسانی های امنیتی ویندوز 7 و ویندوز 8 / 8.1 در 10 ژانویه سال جاری است.

در مرورگر کروم 110 برخی از مشکلات شناخته شده امنیت سایبری اصلاح شده است و دارای چند ویژگی جدید ، مانند صفحات خطای شبکه قابل تنظیم و گزینه استفاده از احراز هویت بیومتریک در رایانه های پشتیبانی شده برای تکمیل خودکار رمزهای عبور ذخیره شده است.

انتشار کروم 110 همچنین آغاز چرخه انتشار جدید کروم ، شامل یک پیش‌نمایش پایدار اولیه از بروزرسانی ،یک هفته قبل از تاریخ انتشار کامل آن است.

این اولین نسخه از مرورگر گوگل است که به ویندوز 10 یا جدیدتر نیاز دارد. نسخه‌های قدیمی‌تر Chrome همچنان روی دستگاه‌هایی که نسخه قدیمی ویندوز دارند کار می‌کنند. با این حال، نه مرورگر و نه سیستم‌عامل‌ها بروزرسانی های امنیتی مهمی را دریافت نمی کنند.

مایکروسافت آمار دقیقی از تعداد افرادی که هنوز از ویندوز 7 استفاده می کنند فاش نمی کند، اما تصور می شود در سال 2021 تعداد کاربران ویندوز 7  حدود 100 میلیون نفر باشد.

در حقیقت، نظرسنجی اخیر Lansweeper در اکتبر سال گذشته تخمین می‌زند که علیرغم ارائه نسخه ویندوز رایگان مایکروسافت برای دستگاه‌های سازگار با ویندوز 11، ویندوز 7 همچنان کاربران بیشتری  از ویندوز 11 دارد.

در واقع، کسانی که هنوز از نسخه قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند، ممکن است نیاز داشته باشند که دستگاه موجود خود را برای پشتیبانی از به‌روزرسانی ویندوز 11 به صورت فیزیکی ارتقا دهند یا یک لپ‌تاپ یا رایانه جدید بخرند. مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از ویندوز 10 را در 14 اکتبر 2025 پایان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.